De 23 de ani, Festivalul Brazilor de Crăciun susține dreptul copiilor la educație. Tradiționalul eveniment caritabil organizat de ”Salvați Copiii” are ca scop strângerea de fonduri pentru copiii proveniți din familii vulnerabile. Anul acesta, cea mai mare sumă a fost licitată pentru bradul Untold, 140.000 de euro, care reprezintă un record absolut pentru eveniment.
22 de brazi unicat, creați de designeri și artiști români, au fost licitați la evenimentul caritabil organizat de „Salvați Copiii”. Poleit cu aur, îmbrăcat în mătase sau construit din piese de lego, fiecare brad are o poveste fascinantă, care să îi convingă pe licitatori să ofere cele mai mari sume. Banii vor fi folosiți pentru educarea copiilor din familii defavorizate.
Gabriela Alexandrescu, președinte Salvați Copiii Romania: ”Toate familiile cu care noi lucrăm au greutăți în a putea să își acopere costurile necesare pentru copii. Mă gândesc la cele de sănătate, medicație, îmbrăcăminte, încălțăminte, alimente. E un an foarte greu care a atins foarte mult familii vulnerabile.”
Donațiile au ajutat peste 200.000 de copii nevoiași de-a lungul a 23 de ani
Andreea Raicu: ”Sunt copii care nu au acces la educație, nu au acces la apă, la căldură. Nu știu dacă a doua zi vor putea să meargă la școală, nu știu dacă vor putea să mănânce, nu știu dacă vor avea o viață bună și studiile arată că sărăcia se perpetuează de la o generație la alta.”
Cel mai licitat brad din cadrul galei a fost creat de echipa Untold și s-a adjudecat pentru 140.000 de euro.
Edi Chereji, Co-fondator UNTOLD: ”E o bucurie că în fiecare an reușim să contribuim. E o contribuție mică din partea noastră, dar e o contribuție mare din partea celor care vin și oferă un preț mare care merge mai departe către copiii care au atât de mare nevoie.”
Raluca Turcan, ministrul Culturii: ”Misiunea celor de la ”Salvați Copiii” a schimbat destine. Sute de mii de destine pentru că mă uitam pe cifre și dincolo de cifrele de număr de copii ajutați, acolo sunt destine care au fost schimbate prin șanse mai mari la educație, la promovarea potențialului personal pentru a deveni oameni mai buni ai societății noastre.”
De-a lungul celor 23 de ani, în cadrul evenimentului s-au strâns peste 8 milioane de euro, care au ajutat peste 200.000 de copii nevoiași.