Explozia la o magistrală de gaz, aflată în zona șantierului Autostrăzii Moldovei, în apropierea orașului Călimănești, a fost surprinsă de niște camere de supraveghere. Flăcările uriașe produse de deflagrație au fost observate chiar de la peste 30 de kilometri depărtare, din Focșani.
În urma deflagrației, patru persoane care lucrau la autostradă au murit arse, iar cinci sunt rănite. Potrivit Inspectoratului Județean de Poliție Vrancea, procurorii au deschis dosar penal in rem pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, distrugere și pentru nerespectarea măsurilor privind securitatea în muncă. De altfel, Inspecția Muncii a deschis o investigație și a constituit o comisie de anchetă care va analiza circumstanțele producerii accidentului.
Dosar penal după explozia de la Călimănești
După primele ipoteze, un utilaj care lucra la șantierul autostrăzii A7 ar fi lovit magistrala de gaz. În plus, prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, a spus că magistrala de gaz s-ar afla la mai puțin de un metru adâncime, nu la 1,8 metri, așa cum ar fi regulamentar.
”Adâncimea conductei este conform normelor în vigoare. Normele noastre de amplasare sunt între 1 şi 1,2 metri de la generatoarea superioară a conductei până la suprafaţa pământului, în funcţie şi de relief. De asemenea, presiunea maximă admisă pe conductă este de 45 de bari. De la minim, la maxim, noi putem să avem oricât în conductă, nu suntem restricţionaţi de niciun normativ. Presiunea noastră de operare este în funcţie de zilele de consum, de lunile de consum etc. Putem să avem presiuni mari sau mai mici. Era o problemă dacă aveam depăşită această presiune maximă de 45 de bari, dar noi aveam undeva la 35 de bari la producerea incidentului”, a precizat Cristian Schmidt, directorul adjunct al Transgaz Zona Est.
În plus, se cercetează dacă acea conductă se afla la distanța regulamentară de șantier, adică 20 de metri. Transgaz acuză constructorul UMB că "nu au fost respectate condiţiile din avizul emis la începerea lucrărilor”.
"Din punct de vedere al proiectantului, traseul era identificat și, deci, cunoscut, marcat pe planșe încă de la faza de licitație", a precizat Eduard Hanganu, președinte al Consitrans, citat de Economica.net.