Elveția are o poziție privilegiată în inima Europei. Nu numai că beneficiază de glorioșii Alpi elvețieni și de lacurile azurii, ci pot ajunge cu ușurință în alte destinații uimitoare din Austria, Franța, Germania și Italia.
Călătoriile pot fi și practice, iar un motiv și mai banal îi convinge pe elvețieni să călătorească în Franța în această vară. Având în vedere creșterea costurilor combustibilului, un număr tot mai mare de locuitori ai Genevei trec granița cu mașina în Franța, pentru a alimenta, potrivit euronews.com.
Fenomenul a fost descris drept „turism cu pompa”, depășind moda „turismului pentru cumpărături”, care i-a surprins de mai multă vreme pe genevezi cumpărând mărfuri ieftine din orașele de la graniță.
Un litru de combustibil în Geneva costă acum aproximativ 2,20 franci (2,30 euro) în comparație cu 1,80 euro în regiunea Haute-Savoie, așa că – făcând un scurt calcul, călătoria mai îndelungată este benefică pentru unii locuitori.
De ce sunt politicienii francezi nemulțumiți de „turismul cu pompa”?
Unii politicieni francezi nu sunt, însă, mulțumiți de acest nou curent în turism.
Ei subliniază că prețurile mai ieftine la pompă în Franța se datorează reducerii guvernamentale la combustibil, o reducere de 18 cenți pe litru, care este finanțată, în cele din urmă, de contribuabilii francezi.
„Trebuie să acordăm prioritate francezilor”, a declarat Loïc Hervé, un senator din Haute-Savoie, pentru ziarul Tribune de Genève. „Nu ar trebui să ajutăm turiștii bogați, elvețieni și străini”, a adăugat acesta.
În schimb, consilierul de stat la Geneva, Mauro Poggia, susține că beneficiile de dincolo de frontieră au funcționat întotdeauna în ambele sensuri. Francezii angajați la Geneva s-au bucurat de salarii mai mari și de alte avantaje care provin din faptul că muncesc pentru o companie elvețiană.
„Să nu uităm că și francezii își alimentează mașinile la Geneva, înainte de a se întoarce acasă și acest lucru nu a deranjat pe nimeni”, a spus Mauro Poggia.
Înainte de invazia Ucrainei de către Rusia - și de creșterea prețului combustibilului - gazul fără plumb era mai ieftin în Elveția decât în Franța, relatează The Local.
În iunie, guvernul elvețian a votat împotriva tipului de reducere la combustibil pe care Franța, precum și Austria , Germania și Italia l-au introdus pentru a reduce presiunea asupra șoferilor.
Unde mai este în creștere „turismul cu pompa”?
Odată cu costurile care afectează viețile oamenilor și planurile de călătorie de pe tot continentul, granița dintre Elveția și Franța nu mai este singura zonă în care este sesizat acest tip de trafic.
Luxemburg este renumit pentru combustibilul ieftin, ceea ce îi determină atât pe șoferii de camion pe distanțe lungi, cât și pe turiști să-și facă plinul de acolo, în drum spre destinațiile lor.
Cea mai mare benzinărie din lume este Shell Berchem, chiar lângă A3, în sudul Luxemburgului, și a fost chiar mai aglomerată decât de obicei, în această vară.
„Acest lucru se datorează locației din centrul Europei, iar prețurile avantajoase ale combustibilului fac și ele diferența”, a declarat managerul Daniel Calderon, pentru AFP.