În urmă cu două săptămâni, guvernanții au primit o propunere ca marile magazine și supermarketuri să fie închise în weekend, pe motiv că angajații au nevoie să fie liberi la final de săptămână. Între timp, conform unui studiu făcut de Reveal Marketing Research, doar trei din zece români ar fi de acord cu așa ceva.
Această propunere s-a răspândit repede, iar 85% dintre români spun că au auzit de ea sau de propunerea ca programul să fie mai scurt în aceste zile de final de săptămână.
Însă 41% îşi manifestă dezacordul referitor la această iniţiativă, în special bărbaţii (45% bărbaţi vs. 36% femei) şi cei cu venituri mari, peste 8.000 lei (45%).
Doar trei din zece români sunt de acord cu închiderea marilor magazine în weekend
Studiul arată că 90% dintre români declară că obișnuiesc să meargă la cumpărături în supermarketuri şi hypermarketuri. Cu toate acestea, cei mai mulți români (51%) preferă să meargă în piețe și în magazinele de cartier din apropiere (42%).
În plus, 66% din persoanele care preferă să meargă la piață au vârsta de peste 55 de ani (56% bărbaţi și 47% femei). Iar motivul este că oamenii obișnuiesc să achiziționese produse proaspete și locale.
Statistic, deși cumpărăturile online au cunoscut o creștere odată cu pandemia de COVID, în acest moment doar 14% dintre români au acest obicei. Este vorba, în special, de cei cu venituri de peste 8.000 lei (20% dintre cei care fac cumpărături online).
Referitor la obiceiul de a merge la cumpărături în weekend, același studiu arată că 36% dintre români fac cumpărături atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. 33% dintre ei optează pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziţii în weekend.
"Este remarcabil să constatăm că, în pofida creşterii popularităţii cumpărăturilor online, supermarketurile şi hypermarketurile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experienţe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă şi faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziţie, cei mai mulţi declarând că preferă să îşi facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii.
Această nevoie de flexibilitate şi adaptabilitate poate fi un răspuns la ritmul de viaţă alert şi la nevoile diverse ale consumatorilor, reflectând dorinţa acestora de a-şi gestiona timpul eficient şi de a avea acces rapid la produsele necesare", a spus Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, într-un comunicat, citat de Agerpres.
Studiul s-a desfăşurat online, în perioada 22-27 martie 2024, pe un eşantion de 1.003 persoane, reprezentantiv pentru cei cu vârsta de peste 18 ani, care sunt utilizatori de internet, din mediul urban. Eroarea maximă este +/-3.1%, cu un nivel de încredere de 95%.