The Walt Disney Company a depășit Netflix cu un total de 221 de milioane de clienți de streaming și a anunțat că va majora prețurile pentru clienții care doresc să urmărească Disney+ sau Hulu fără reclame. Gigantul media va crește costul lunar al Disney+ fără publicitate cu 38%, până la 10,99 dolari (aproximativ 53 de lei), în decembrie, când va începe să ofere o nouă opțiune care include reclame la prețul actual.
Abonament cu publicitate
În 2017, Disney a mizat în 2017 pe construirea unui serviciu de streaming care să rivalizeze cu Netflix, în condițiile în care publicul a trecut la vizionarea online de la televiziunea tradițională prin cablu și televiziune. Cinci ani mai târziu, Disney a depășit Netflix în ceea ce privește numărul total de clienți de streaming.
Împreună cu Hulu și ESPN+, Disney a declarat că avea 221,1 milioane de abonați la streaming la sfârșitul trimestrului din iunie. Netflix a declarat că avea 220,7 milioane de abonați la streaming.
„Disney câștigă cotă de piață în condițiile în care Netflix se luptă să adauge mai mulți abonați. Disney mai are încă mai mult spațiu de creștere pe piețele internaționale, unde își lansează serviciul rapid și adaugă noi clienți,” a declarat Haris Anwar, analist la Investing.com pentru Euronews Next.
Pentru a atragere clienți noi, Disney va oferi o versiune cu suport publicitar începând cu 8 decembrie pentru 7,99 dolari (38 de lei) pe lună, același preț pe care îl percepe acum pentru versiunea fără reclame, a precizat compania.
Așteptări reduse privind numărul de clienți
Prețurile pentru Hulu vor crește cu 1 dolar (aproximativ 5 lei) până la 2 dolari (aproximativ 10 lei) pe lună în decembrie, în funcție de plan.
În prezent, Disney preconizează acum un număr total de clienți Disney+ cuprins între 215 milioane și 245 milioane până la sfârșitul lunii septembrie 2024. Această cifră este în scădere față de cele 230 de milioane - 260 de milioane pe care Disney le prognozase.
Ajustarea a venit din cauza așteptărilor reduse pentru India, unde compania pierde drepturile de streaming pentru meciurile de cricket din Indian Premier League.
Directorul financiar Christine McCarthy a declarat că Disney se așteaptă să adauge până la 80 de milioane de clienți Disney+ Hotstar până în septembrie 2024 și între 135 de milioane și 165 de milioane de alți clienți.