Netflix pierde utilizatori pentru prima dată în 10 ani. Acțiunile platformei de streaming au înregistrat o scădere de 26% în tranzacţiile care preced deschiderea Bursei de la New York, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.
La începutul pandemiei s-a văzut o creștere semnificativă: 222 milioane de utilizatori în perioadele lungi de carantină. Acum, platforma se confruntă cu o scădere. Netflix blamează, printre altele, conflictul din Ucraina și scumpirile. Oamenii sunt mai atenți la cheltuieli și strâng cureaua.
„Peisajul streaming video a devenit extrem de competitiv, iar Netflix nu este imun la efectele sale. Pe măsură ce costul vieții continuă să crească, consumatorii evaluează fiecare cheltuieli, inclusiv serviciile de streaming video”, spune Stefan Lederer CEO și fondator Bitmovin.
Estimările companiei
Valoarea pieței pentru Netflix ar putea fi diminuată cu 40 de miliarde de dolari peste noapte, dacă scăderile continuă.
Netflix a pierdut 200.000 de utilizatori în primele trei luni din 2022. Previziunea companiei e că va pierde încă două milioane de utilizatori înainte de iulie. Aceste cifre neplăcute pentru Netflix, care câștiga în mod regulat 25 de milioane de utilizatori per an, trag un semnal de alarmă pentru competitori.
Utilizatorii care împart parolele afectează Netflix
Platforma funcționează pe model de abonament, adică veniturile sale vin din banii dați de utilizatori. Banii sunt investiți în conținutul creat pentru platformă. Anul trecut Netflix a investit 17 miliarde de dolari în programe originale.
Problema este că mulți utilizatori dau parolele abonamentelor și altor cunoscuți. Compania a declarat că lansează o represiune împotriva utilizatorilor care își partajează parolele. Se crede că este o practică în 100 de milioane de gospodării.
Ce va face platforma de streaming
Netflix va introduce o opţiune mai ieftină şi susţinută de publicitate pentru utilizatori în următorii ani. Va reduce cheltuieile pentru filme şi seriale TV ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori. De asemenea, vor fi luate măsuri pentru utilizatorii care împart conturile.
Platforma s-a facut remarcată pe piață pentru că oferea o alternativă mai ieftină și mai prietenoasă televiziunii prin cablu. Descurajarea acestei practici de schimb de parole și inserarea de publicitate reprezintă riscuri pentru companie, pentru că începe să semene cu ce a înlocuit.
În Norvegia 36,59% din populație este abonată la Netflix. Europa de Est și Țările Baltice trec în spate, cu sondaje în Slovacia, Ungaria, Letonia, Croația, Bulgaria și România cu valori de sub 3,5% din populație.