Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum a ajuns Salomon din outdoor tocmai pe podium, la Săptămâna Modei de la Paris

Curentul gorpcore a popularizat sneakerșii creați special pentru drumețiile pe munte și sporturi extreme. În topul celor mai căutați astfel de adidași se află Salomon – care au fost scoți de pe traseele montante și  au devenit uniformă neoficială de la Săptămâna Modei.

Compania din Franța este specializată în articole sportive de iarnă

Salomon este o companie înființată în Franța în 1947 de către Francois Salomon, cunoscută pentru echipamentele speciale pentru sporturile de iarnă: schi și snoawboarding, dar și pentru adidașii de alergat.

O dată cu mișcărarea gorpcore, oamenii de pretutindeni – sportivi sau nu – și-au îndreptat privirile către Salomon – iar modelul XT-6 a devenit piesa de rezistență a pasionaților de modă și a vedetelor. Bella Hadida, Rihanna și ASAP Rocky sunt doar câțiva dintre cei care au asortat sneakerșii brandului din Franța cu outfituri de la cele mai importante case de modă din lume.

Fapt care i-a făcut și pe oamenii obișnuiți să râvnească după o astfel de pereche: hashtagul cu numele brandului a adunat peste 200 de milioane de vizualizări pe Tik Tok – pe Instagram, Salomon este urmărit de peste 1 milion de oameni, număr deloc modest pentru o companie de articole vestimentare tehnice și echipament sportiv.

Reacții similare au stârnit și companiile Arcteryx, The North Face și Patagonia.

Sneakerheads, sau pasionații de adidași sunt de părere că Salomon au cel mai bun „colorway” – mai pe românește, cele mai tari combinații de culori mai ales pentru modelul despre care vă spuneam mai devreme, XT-6, dar și pentru XT-4 și XT-Wings. Nu putem ignora nici colaborările brandului – puține dar importante. Amintesc de colaborarea cu Dover Street Market pentru modelul XT-6 în negru și argintiu și cu Palace pentru același model - de data acesta la în culori aprinse asortate cu un animal print.

Salomon au modernizat felul în care ne dăm cu schiurile

Destul despre sneakerși, pentru că nu putem ignora nici piesele vestimentare și mai ales accesoriile sportive oferite de Salomon – compania este cunoscută pentru inovația în domeniu. În anii 50, Georges, fiul fondatorului și-a dat seama că schiori iți fracturau oasele din cauza curelelor de piele pe care le foloseau să lege skiurile de picior.

A inventat niște prinderi numite „Le Lift” care se deschideau în momentul impactului – care au fost prezentate drept „Îngerul Păzitor”. Până în 1972, Salomon a devenit cel mai mare producător al acestor accesorii și producea, la acea vreme 1 milion pe an. Astăzi Salomon produce în continuare o varietate de articole de ski.

În 1997 Adidas a cumpărat Salomon – l-a vândut însă în 2005 companiei sportive Amer Sports care deține și Arcterys, când neții au decis să nu mai producă echipament sportive de iarnă.

Locație filmare: Himalaya București

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE