Peste 50 de milioane de utilizatori KakaoTalk din Coreea de Sud nu au mai putut accesa aplicația din cauza unui incendiu la un centru de date.
Președintele țării, Yoon Suk-yeol, a solicitat deschiderea unei anchete, potrivit Agerpres.
Aplicaţia KakaoTalk este instalată pe aproximativ 90% din telefoanele mobile din Coreea de Sud. Potrivit companiei Kakao, aplicaţia este utilizată de 53 de milioane de persoane din lumea întreagă.
Serverul a fost afectat de incendiu
Sâmbătă, un incendiu a avariat un imobil din Pangyo, un oraş aflat la sud de Seul, care găzduieşte serverul companiei Kakao. Incendiul a provocat perturbări importante ale serviciului online, care s-au prelungit şi în ziua de duminică.
„Ne înclinăm şi ne cerem scuze sincere în faţa tuturor utilizatorilor”, a transmis într-un comunicat compania Kakao.
Compania, înființată în 2010, joacă un rol central în viaţa cotidiană a sud-coreenilor prin numeroasele sale aplicaţii de cartografiere, plăţi online, comenzi pentru taxiuri și altele.
Președintele cere o anchetă
Preşedintele Coreii de Sud, Yoon Suk-yeol, a cerut o anchetă, precum şi măsuri pentru ca un astfel de incident să nu se mai producă niciodată.
„Sunt foarte întristat din cauza neplăcerilor şi a pagubelor pe care coreenii le suportă în aceste momente. Pe lângă identificarea cauzei exacte, s-a convenit să se pregătească minuţios o serie de măsuri privind prevenirea accidentelor - mai ales instalarea unor centre gemene de date -, precum şi un sistem de notificare şi de acţiune în caz de accident”, a transmis preşedintele ţării într-un comunicat.