Direcția în modă în ziua de astăzi nu mai este dată doar de modelele de pe podium, dar și de muzică și film.
Magazinele de haine se adaptează rapid și creează colecții în colaborare cu serialele populare mai ales în rândul tinerilor: „Stranger Things”, „Bridgeton”, „Squid Games” sau „Peaky Blinders”, printre multe altele.
Încă din 2016 toată planeta se uită la Stranger Things, un serial în producția Netflix care a câștigat 77 de premii și a obținut 229 de nominalizări. Puștii simpatici au cucerit nu doar prin povestea lor, dar și prin hainele purtate in serial, care au făcut cunoștință tinerilor din ziua de azi cu moda anilor 80.
Pentru că cerința pe astfel de piese vintage a crescut, unul dintre cele mai cunoscute branduri la nivel mondial a făcut în 2019 o colecție, în colaborare cu serialul. Așa au apărut în toate mallurile, hainele cu „Stranger Things”.
Prețurile accesibile au fost un mare avantaj
În România, un astfel de tricou costa sub 50 de lei. Cu toate acestea, există atât magazine de buget, cât și magazine de firmă care aleg acest tip de colaborare. Serialul „Squid Games” a făcut un parteneriat cu o firmă cunoscută de streetwear, fondată de cunoscutul creator de modă Nigo. Colaborarea: un succes instant.
Iar dacă nu ești fan „Stranger Things sau ”Squid Games”, nicio grija, mai avem și alte opțiuni. Serialele „Bridgeton”, „Downton Abbey” și „Peaky Blinders” au și ele colecții cu branduri renumite.
Un alt lanț de magazine, disponibil în toate centrele comerciale, a scos o colecție inspirată din serialul „Bridgeton”. Pe rafturi au apărut haine elegante, florale, care i s-ar potrivi de minune lui Daphne, eroina serialului din sezonul 1. Pe Tik Tok, hashtagul cu numele magazinului alăturat de cel al serialului, are 4.5 milioane de videouri.
Colaborările între producții de film și case de modă nu sunt un fenomen nou
Una dintre primele colecții de succes dupa anul 2000 a fost în 2012, între un brand american și serialul „Downton Abbey”, produs de PBS. În 2019, brandul lui David Beckham s-a asociat cu „Peaky Blinders” pentru o colecție inspirată din serialul-fenomen, care s-a vândut imediat. Cu toate astea, chiar și fără rețelele de socializare transferul hainelor din filme în stradă este unul care ere loc de zeci de ani.
Cel mai cunoscut exemplu, celebru în orice carte de modă este rochia neagră a lui Audrey Hepburn din „Mic dejun la Tiffany”, creată inițial de Givenchy. Replici de ale ei se găsesc și în ziua de azi.
Atenție însă! Hainele de acest tip nu sunt identice cu cele din serial, care sunt special concepute pentru actori de către designeri de costume.
Așadar, la o simplă plimbare prin mall ai putea găsi haine inspirate din personajele preferate din seriale, la prețuri chiar avantajoase. Trebuie doar să le cauți.