China a reușit o performanță impresionantă. A reparat 158 de kilometri de autostradă folosind doar mașini autonome, roboți și drone. Este prima autostradă din lume unde s-a lucrat fără ajutorul muncitorilor umani.
Drumul de 158 de kilometri leagă Beijing de Hong Kong și Macao și este denumit adesea „Canalul de Aur”, pentru că este o arteră de trafic vitală pe axa nord-sud, în China, care conectează regiunile dezvoltate economic.
China. Prima autostradă fără echipaj uman, reabilitată doar cu roboți și drone
Vedeta proiectului a fost un echipament cu tehnologie revoluționară, care a realizat o premieră mondială, prin așezarea unei porțiuni de asfalt de peste 19 metri lățime, la o singură trecere.
Printre altele, au fost folosite o mașină de asfaltare fără pilot și o rețea de comunicații specială care utilizează algoritmi de urmărire a traseului de înaltă precizie și un sistem de poziționare cu auto-detecție de înaltă precizie. Aceste aspecte au permis planificarea traseului în timp real și o asfaltare cu mare precizie. Au fost poziționate cu precizie și bordurile, pe principiul „zero margine la margine”.
Această metodă a redus semnificativ timpul necesar pentru finalizare și a minimizat întreruperile de trafic, asigurând un flux mai fluid pentru șoferi.
Siguranța a fost o prioritate în proiect, iar dronele au fost echipate cu mai multe strategii de protecție. Acestea includ măsuri de siguranță colaborative, garduri electronice, sisteme de oprire de urgență și sisteme de percepție și evitare a obstacolelor. În funcție de nivelul de risc, echipamentul poate decelera, întrerupe sau executa o oprire de urgență în timp real, asigurând operațiuni sigure pe tot parcursul proiectului.
Echipamentele rutiere autonome au fost furnizate de un important producător chinez de mașini grele. Proiectul Chinei marchează un progres semnificativ în domeniul infrastructurii inteligente.