Uniunea Europeană sprijină statele membre în eforturile lor de a le oferi cetățenilor cea mai bună educație și formare. Lasă, însă, la latitudinea fiecărei țări sistemul național de educație și formare.
România are în învățământ un sistem de notare de la 1 la 10, unde 5 este notă de trecere, iar 10 nota maximă. Sistemul acesta este asemănător cu cel din Spania și Țările de Jos.
La nivel european, notarea elevilor nu este unitară, ci diferită de la o țară la alta
La nivel european, notarea elevilor nu este unitară, ci diferită de la o țară la alta. Asta, deși există un sistem al Bacalaureatului internațional, care are următoarele note, de la maximum la minimum: 7 excelent, 6 foarte bine, 5 bine, 4 satisfăcător, 3 mediocru.
Alte sisteme de notare arată astfel: în Austria, de la 4 suficient la 1 excelent, în Belgia, de la 10 suficient la 20 excelent, ca și în Suedia. În Danemarca, statul considerat cu cel mai performant sistem de învățământ, notarea se face de la 2 la 12, unde 12 este excelent.
Există și sisteme pe care noi le-am considera atipice
Marea Britanie folosește un sistem de la 40 la 140 sau Irlanda, care ia în considerare o notare procentuală, între 40 și 70% sau mai mult.
Dincolo de asemănările și diferențele dintre sistemele de învățământ din diferite țări, un scop este comun: educarea elevilor.