Cea mai rapidă barcă electrică din lume va fi lansată la Stockholm anul viitor, reducând la jumătate timpul de navetă între unele distanțe.
Candela P-12 denumit și „feribotul zburător” are capacitate pentru 30 de pasageri și va atinge viteze de 30 de noduri. Și mai bine, se spune că nava este cea mai eficientă din punct de vedere energetic de până acum.
Candela s-a bucurat de investiții semnificative și de sprijin din partea guvernului suedez, firma fiind un parteneriat cu Stockholm pentru o perioadă de probă de nouă luni, pentru pasageri, în 2023.
Cum devine barca „zburătoare”
Nava va folosi trei aripi din fibră de carbon, cunoscute sub numele de hidrofoile, care îi permit să se ridice din apă atunci când călătorește la viteze de peste 18 noduri.
Odată aeropurtat, P-12 va fi capabil să atingă viteze mari și să parcurgă distanțe lungi datorită reducerii semnificative a rezistenței care vine cu zborul deasupra apei .
Tehnologia Candela reduce energia pe pasager-kilometru cu 95% în comparație cu navele actuale. Firma susține că nava va fi chiar mai eficientă din punct de vedere energetic decât un autobuz hibrid și își va putea reîncărca bateriile într-o oră.
Candela a colaborat cu Agenția Națională de Trafic Suedeză, care a finanțat jumătate din proiectul ambarcațiunii, iar compania a finanțat cealaltă jumătate.
Stockholm este rampa de lansare ideală pentru P-12 datorită numeroaselor sale arhipelaguri și căi navigabile. Orașul Stockholm și Candela intenționează să desfășoare nava pentru a conecta suburbia Ekerö, în expansiune rapidă, și centrul orașului.
Locuitorii Ekerö trebuie să facă o călătorie de 55 de minute cu autobuzul, metroul sau feribotul convențional. Naveta Candela P-12 va acoperi traseul de 15 km în 25 de minute - economisind navetiștilor 50 de minute pe zi.
Consiliul Județean al orașului Stockholm este, de asemenea, dornic să ajute, deoarece a decis recent să își asume un rol mai activ în testarea și sprijinirea noii tehnologii de transport public .
Candela susține că în Stockholm, navele de pasageri au o rată de ocupare de doar 17% în medie, ceea ce înseamnă că o navă cu 300 de pasageri transportă doar aproximativ 50 de persoane în majoritatea zilelor.