Alma-Nicole își trăiește pasiunea pentru muzică și teatru încă din copilărie, iar studiile la Conservator și UNATC au definit-o drept o artistă completă, care îmbină acum arta muzicală cu cea teatrală.
În 2020 a lansat "The Reason", primul single. De atunci, continuă să își exploreze și să își exprime creativitatea în genul indie pop, oferind o perspectivă unică și provocatoare asupra lumii prin versurile sale.
Cu o prezență scenică impresionantă, Alma-Nicole strălucește și pe scenele de teatru, dar și în producții cinematografice, cum ar fi "The Yellow Tie" și "ECCE HOMO: Brâncoveanu".
Căutând să își amintească felul în care a apărut pasiunea sa pentru muzică, Alma-Nicole rememorează momente din copilărie, când asculta muzica lui Luciano Pavarotti și a trupei ABBA, pe care a ajuns să o fredoneze.
“Am descoperit muzica pe la vârsta de trei ani, de când am primele amintiri, când părinții mei ascultau foarte multă muzică în casă, la casetofonul nostru. Preferații mei, din ce îmi aduc aminte, erau Luciano Pavarotti și ABBA. Fredonam după ei, iar mama a observat că am ureche muzicală și că intonez destul de corect pentru vârsta mea, ea fiind fostă solistă a grupului Song, condus de Ioan Lucian Mihalea. Și-a dat seama că o ureche muzicală merită antrenată pe mai departe. Mai târziu, am început lecțiile de pian și, ulterior, de chitară. Cu chitara am lucrat mult mai mult și am ajuns să fac performanță. În fiecare an mergeam la mai multe concursuri de chitară, îndrumată de profesorul meu Eugen Mang”, a spus Alma Boiangiu.
A împletit actoria cu muzica
Mai târziu, Alma a studiat chitara clasică la Conservator și arta actorului la UNATC, studii pe care le-a făcut în paralel.
Explorând intersecția dintre emoție și expresie artistică, am întrebat-o pe Alma dacă același tip de emoții există și în teatru, și în muzică: “Există mici nuanțe diferite. Ca artist, fie că este un concert, fie că este un spectacol, îți dorești să iasă cât mai bine. Tot ce trebuie să faci este să-ți dai voie să te concentrezi și să nu te gândești la ce urmează, pentru că acela este momentul când te blochezi. Ai crede că, îmbrăcând haina unui personaj, te uiți pe tine, însă emoțiile sunt foarte mari primele două, trei reprezentanții, până se creează un mic rodaj. După aceea, e din ce în ce mai bine, îți dă încredere să te și joci un pic și îți mai vin idei pentru personaj”, a răspuns ea.
Astăzi, muzica și actoria sunt pentru Alma-Nicole cei mai mari aliați cu care lucrează în ambele profesii și se completează ideal pe scenă, indiferent de momentul artistic. Pentru că muzica nu poate fi detașată de lumea teatrului, iar actoria și tehnicile sale îi sunt sprijin atunci când susține un spectol de chitară.
“Ele se completează foarte bine, chiar dacă joc la dublu. Într-adevăr, într-un concert, ca artist vocal sau instrumentist, ajută foarte mult partea de actorie în comunicarea cu publicul, în crearea unei povești. Și în actorie, faptul că ești un muzician este un mare plus, ajută mult. Și nu numai în spectacolele de musical ajută mult să ai ritm. Chiar la facultatea de teatru, la admitere, se testează ritmul, pentru că trebuie să poți simți ritmul unui spectacol. Trebuie să știi să te sincronizezi și ai nevoie de un set de instrumente pentru asta”, a explicat aceasta.
Muzica, cea mai ușoară formă de exprimare
Alma este cea care scrie versurile pieselor, dar și cea care compune linia melodică, iar de producția muzicală se ocupă Ciprian Iacob, alături de care urcă pe scenă în concertele live.
“Este cea mai ușoară formă prin care eu pot să mă exprim sau să-mi descarc sufletul. S-a întâmplat de multe ori să trec prin niște situații mai dificile și să iasă niște piese în urma acelor evenimente. E o formă de catharsis minunată. Dacă simt că am un sentiment care vrea să iasă la iveală și nu pot să Îl exprim prin cuvinte, vin linii melodice.
De regulă, linia melodică vine prima și mai apoi vin versurile. Am început să compun în engleză, dar de ceva timp compun și în română. Având în vedere că bunica din partea mamei, Elena Mircescu, era poetă și a lăsat mai multe volume de poezii, îmi doresc să încerc să compun pe versurile ei, poate chiar un album întreg. În concertele mele, între piese, recit de multe ori din versurile ei”, a mai spus tânăra artistă.
Alma Boiangiu joacă în trei spectacole de musical, în regia lui Eduard Petru Jighirgiu - HeartBeat The Musical, Cartea Junglei și Cinderella. În spectacolul HeartBeat, Alma îmbrățișează două roluri distincte.
“Într-adevăr, sunt două roluri foarte diferite și ca vârstă de joc, și ca experiență de viață. Joc rolul mamei românce din spectacol, pe care o cheamă chiar Alma. Este foarte diferită de mine ca fire, dar este o persoană pe care eu am văzut-o în viața reală și am știut de ce ajunge să fie așa de aprigă și de ce își dorește să controleze totul în sinea ei. Iar Sara este o prospețime de fată care, din păcate, se pierde un pic pe drum fiindcă nu acceptă faptul că nu îi este întors sentimentul de dragoste”, a mai precizat aceasta.
Curând o vom putea vedea pe Alma Boiangiu și într-un spectacol la Teatrul Godot, “De trec codrii”, regizat de Eugen Gymant: ”Spectacolul este plin de personaje fantastice și de basm, iar personajele secundare din basmele tradiționale românești vor fi în prim-plan în acest spectacol, pentru că vrem să auzim și versiunea lor. Este un spectacol cântat, iar muzica e semnată de Marius Popa.”
Conștienți de mediul artistic dinamic, dar și de provocările acestuia, mulți tineri actori se întreabă dacă pregătirea lor este suficientă pentru a face față cerințelor crescânde ale industriei. Însă, în ciuda acestor provocări, teatrele din întreaga țară continuă să ofere oportunități valoroase, lăsând în urma lor o scânteie de speranță pentru cei pasionați de arta teatrală.
"România oferă șanse tinerilor actori, dar nu știu dacă sunt suficiente ca să îmbrățișeze numărul acesta mare de studenți. Mulți se îndreaptă spre București, dar nu numai. E de lucru peste tot în țară, dar mie mi se pare că cererea este mai mare decât oferta și nu este ușor. Cred că un student care termină actoria în 2024 trebuie să fie ca un magician care să scoată mai multe surprize din pălărie. Trebuie să existe această preocupare, să se antreneze pentru cântat, pentru mișcare scenică. Ei trebuie să fie cât mai bine antrenați, ca să le crească șansele să fie aleși”, a explicat ea.
A jucat în mai multe producții cinematogafice
Alma a jucat în numeroase filme, printre care: ECCE HOMO: Brâncoveanu (regia Dan Pița), The Yellow Tie (regia Serge Ioan Celibidachi), Tata mută munții (regia Daniel Sandu) și The Nun (regia Corin Hardy): “Când mă uit pe profilul de IMDB, văd că s-au adunat niște titluri. Avem noroc că vin producții străine să filmeze la noi în țară. Unul dintre rolurile pe care le am mai aproape de sufletul meu este rolul Stancăi Brâncoveanu, fiica cea mare a domnitorului, în filmul ECCE HOMO: Brâncoveanu. Un rol și o situație foarte interesantă pentru că ea simțea că urma să se întâmple ceva foarte grav cu tatăl ei și îl prevestește. Mi-a plăcut mult partea asta de previziune care a venit odată cu rolul. Și foarte aproape de sufletul meu este și rolul Idei Haendel în filmul The Yellow Tie, despre viața lui Sergiu Celibidache, care sper să iasă la sfârșitul acestui an. A fost foarte interesant să joc pentru prima oară o persoană care chiar a existat și să citesc despre viața ei, să ascult înregistrări cu ea.”
Alma a dezvăluit că, deși procesul de filmare oferă unele avantaje în ceea ce privește repetițiile, există presiunea timpului. Cu toate acestea, aspirația către o conexiune profundă cu partenerii de scenă rămâne constantă, indiferent de mediu: “Ai putea crede că ești un pic mai la adăpost când ești pe platourile de filmare, pentru că poți să repeți, dacă nu filmezi pe peliculă, dar ai responsabilitatea timpului. În film, totul e mult mai intim. Ideal e să te separi de toată ideea de studio și de echipă de filmare și să-l vezi doar pe cel cu care interacționezi și să lași să se creeze acea intimitate pe care cel de acasă sau din sala de cinema o simte.“