Gigantul de îmbrăcăminte și încălțăminte sportivă Adidas a avertizat că taxele de import impuse de președintele Donald Trump vor duce la creșterea prețurilor în SUA pentru cei mai populari adidași, inclusiv Gazelle și Samba.
„Deoarece în prezent nu putem produce aproape niciunul dintre produsele noastre în SUA, aceste tarife mai mari vor determina, în cele din urmă, costuri mai mari pentru toate produsele noastre destinate pieței americane”, a declarat directorul general al Adidas, Bjorn Gulden, citat de BBC.
Prețurile produselor Adidas vor crește, din cauza taxelor impuse de Trump
Producătorii de îmbrăcăminte se numără printre întreprinderile cele mai afectate de tarife, deoarece își procură forța de muncă din țări precum China și Vietnam, care se confruntă cu taxe foarte ridicate din partea SUA.
Adidas nu a precizat cât de mult vor crește prețurile, dar a declarat că războiul comercial „a pus capăt” îmbunătățirii perspectivelor financiare ale companiei.
Bjorn Gulden a declarat că este „imposibil, în prezent, să cuantificăm” creșterile de costuri rezultate din tarife, „sau să concluzionăm ce impact ar putea avea acest lucru asupra cererii consumatorilor pentru produsele noastre. Având în vedere incertitudinea din jurul negocierilor dintre SUA și diferitele țări exportatoare, nu știm care vor fi tarifele finale. Prin urmare, nu putem lua nicio decizie finală cu privire la ce să facem”.
Vietnamul a devenit „fabrica mondială” a producției de încălțăminte sport și este supus unora dintre cele mai severe tarife americane. Companiile Nike, Puma și Adidas au și ele fabrici mari în Asia de Sud-Est.
Trump a introdus tarife vamale în încercarea de a readuce producția în SUA. Cu toate acestea, companii precum Adidas susțin că în SUA nu există fabrici cu echipamente specializate pentru fabricarea încălțămintei de alergare și nici lucrători care să aibă cunoștințele necesare pentru a le utiliza.
Vietnamul se confruntă cu unele dintre cele mai ridicate tarife, de 46%, deși aceste taxe sunt în prezent suspendate pentru 90 de zile, timp în care țările afectate încearcă să negocieze acorduri mai bune.
Bjorn Gulden a declarat că Adidas a exportat mai multe produse în SUA pentru a atenua impactul tarifelor înainte ca acestea să intre în vigoare. El a afirmat că societatea a redirecționat către alte piețe și produsele fabricate în China și destinate SUA.
Adidas a raportat, săptămâna trecută, rezultate preliminare care arată că profiturile sale aproape s-au dublat și au ajuns la 610 milioane de euro în primele trei luni ale anului, ceea ce înseamnă cea mai puternică performanță a vânzărilor pentru această perioadă, din istoria companiei.
Adidașii Samba și tenișii de taekwondo proaspăt lansați au înregistrat o cerere puternică, cu vânzări în creștere pe toate piețele din afara SUA.
„Ai putea spune, în mod ironic, că a nu fi atât de dependenți de SUA acum este un avantaj pentru noi, poate în comparație cu companiile care sunt 'mai' americane”, a spus Gulden, o remarcă țintită spre rivalul Nike.
Acțiunile Adidas au rămas în mare parte neschimbate în primele ședințe de tranzacționare pe bursa de marți, de la Frankfurt. Acțiunile și-au recuperat cea mai mare parte a pierderilor după ce unele tarife vamale anunțate la începutul acestei luni au fost parțial suspendate.