România are cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație din Uniunea Europeană. Anul trecut au fost 93 morți la un milion, adică mai mult cu opt victime față de 2020.
Pe lângă neatenția șoferilor, două mari probleme sunt infrastructura rutieră proastă și pregătirea slabă în școlile auto. Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a explicat ce măsuri ar putea să reducă numărul de accidente
Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Situația e din ce în ce mai gravă, creșteri spectaculoase de la un an la altul, cel puțin în ultima perioadă. Asistăm la victime pe șosele, ca să nu mai vorbesc de familiile distruse.”
„Ce se întâmplă pe șoselele României este realmente un război”
Sandor a mai menționat că „ce se întâmplă pe șoselele României este realmente un război”.
Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Ce se întâmplă pe șoselele României este realmente un război, natural, că autoritățile nu pot sta pasive raportat la recunoașterea acestui flagrant. Până acum am luat diverse măsuri, s-au schimbat condițiile de acces la obținerea permisului de conducere. Mă gandesc inclusiv la obligativitatea ca fiecare persoană să faca dovada că a absolvit o școală oarecare, am intervenit și asupra înăspririi pedepselor în mod definitoriu.”
Trei din 10 persoane iau permisul
Secretarul de stat a mai explicat la Euronews România că procentul de promovabilitate este de 34%.
Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Deși adevărata școală începe după obținerea permiselor de conducere, suntem conștienți că se operează în trei direcții de acum: să se reconsidere condițiile în care se face evaluarea medicală și psihologică în vederea obținerii permisului, în al doilea rând ne axăm pe reforma autorizării și reautorizării instructorilor, pentru că la ora actuală procentul de promovabilitate este 34%, din 10 doar trei iau permisul, o pierdere de timp și resurse, că nu se fac orele sau nu se fac când trebuie orele.”