Pierderea bagajelor de către o companie aeriană este o modalitate sigură de a strica începutul unei vacanțe. Nimeni nu vrea să cumpere haine de urgență când ar putea să bea cocktailuri pe plajă.
Dar veștile bune vin din partea industriei aviatice. Un nou raport a constatat că liniile aeriene și aeroporturile încearcă să reducă manipularea defectuoasă a bagajelor prin noi reglementări.
Asociația Internațională a Transportului Aerian a impus tuturor companiilor aeriene membre să urmărească bagajele în patru puncte pe parcursul călătoriei. Acest lucru ar trebui să însemne că se știe în orice moment unde se află un bagaj și, prin urmare, ar trebui să ducă la mai puține incidente de pierdere a bagajelor.
Liniile aeriene introduc sisteme îmbunătățite de urmărire a bagajelor
IATA este o asociație comercială care reprezintă peste 300 de companii aeriene din întreaga lume, inclusiv majoritatea marilor transportatori. Membrii sunt obligați să adopte reglementările și standardele stabilite de acest organism.
Cel mai recent raport global al IATA privind progresele înregistrate la nivel mondial a constatat că, din 155 de companii aeriene și 94 de aeroporturi analizate, 44% au pus în aplicare în totalitate cerințele asociației în materie de urmărire a bagajelor.
Cunoscută sub numele de Rezoluția 753, aceasta prevede ca bagajele să fie urmărite cu ajutorul codurilor de bare scanate la check-in, la îmbarcarea în avion, în timpul transferurilor și la sosirea la banda de livrare.
41% dintre companiile aeriene și aeroporturi depun în prezent eforturi pentru a îndeplini aceste cerințe, se mai arată în raport.
China și Asia de Nord sunt pe primul loc, cu 88% dintre companiile aeriene care au implementat sistemul, urmate de cele din America, cu 60%, și Europa și Asia-Pacific, cu 40%.
Liniile aeriene ar putea fi mai puțin probabil să vă piardă bagajele în această vară
Din 2007 până în 2022, manipularea defectuoasă a bagajelor a scăzut cu aproape 60%, potrivit lui Monika Mejstrikova, director pentru operațiuni la sol al IATA.
În 2022, s-a înregistrat o creștere a numărului de bagaje manipulate greșit, în principal din cauza revenirii bruște a călătoriilor după restricțiile de călătorie Covid, a lipsei de personal și a nepregătirii industriei aviatice.
Numărul bagajelor care au fost întârziate, pierdute sau deteriorate a crescut de la 4,35 în 2021 la 7,6 bagaje la 1.000 de pasageri în 2022, potrivit statisticilor SITA, care se ocupă de sistemele IT pentru 90% dintre companiile aeriene.
IATA speră că utilizarea sporită a reglementărilor de urmărire a bagajelor va reduce acum din nou incidentele de pierdere a bagajelor. Acest lucru va fi ajutat și de o stabilizare a numărului de pasageri și de o mai bună pregătire în cadrul industriei.
Tehnologia mai avansată și urmărirea ar trebui să permită, de asemenea, ca o geantă să fie regăsită mai repede de către proprietar în cazul în care se pierde.
„Atunci când lucrurile nu funcționează așa cum ne dorim și când manipulăm greșit o geantă, suntem capabili să repatriem această geantă mai repede decât înainte”, a declarat Korosis. „Acest lucru înseamnă că pasagerii trebuie să aștepte mai puțin și sunt reuniți mai repede - posibil în aceeași zi - cu geanta lor.”