Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mai greu ca la ghișeu: Registrul Comerțului a plătit 40 de milioane de euro pe o platformă online care nu funcționează

Operațiuni care durau trei zile se întind acum pe o perioadă de trei săptămâni. Este realitatea antreprenorilor din România care folosesc noul portal al Registrului Comerțului care a costat aproape 40 de milioane de euro.

Această situație creează mari blocaje în piață, având în vedere că firmele românești nu pot lua avize de funcționare, spre exemplu.

Înainte să se schimbe platforma, relația cu Registrul Comerțului era mult mai simplă

Registrul Comerțului are o nouă platformă care ar trebui să permită, între altele, înființarea unei firme în doar 24 de ore. Ministrul Digitalizării spunea, la începutul lunii august, că firmele românești nu vor mai trebui să aștepte zile întregi pentru a primi acte de la ONRC. Realitatea e că, înainte să se schimbe platforma, relația cu Registrul Comerțului era mult mai simplă.

Viorica Cojocaru, economist: Avem cunoștință despre societăți care, de exemplu, au depus o mențiune pe data de 12 iulie și nici până la data de astăzi nu au primit informarea privind soluționarea mențiunii. Pe portal, pur și simplu apare mențiunea că se amână analiza dosarului de pe o zi pe alta. Deci nici măcar o cerere de urgentare nu poți să depui.

Registrul Comerțului recunoaște că sistemul informatic este încă în faza de implementare și de aici întârzierile

Într-un răspuns pentru Euronews România, Registrul Comerțului recunoaște că sistemul informatic este încă în faza de implementare și de aici întârzierile. Peste jumătate dintre solicitările de pe platformă nu au putut fi soluționate automat, ci a fost nevoie de intervenția unui angajat.

Cei 1200 de angajați ai Registrului Comerțului au fost depășiti de numărul mare de operațiuni. Antreprenorii spun că rezolvă mai repede dacă merg fizic la ghișeu sau dacă trimit documentele prin poștă, decât dacă folosesc platforma care a costat aproape 40 de milioane de euro.

Marinela Strîmbulescu, antreprenor: Vă dau un exemplu acum, de la o cerere pe rol. Data înregistrării este 7 august, termenul de soluționare este de 12 august și termenul de eliberare este de 19 august. Înainte, dacă aveam admisă cererea, astăzi - mâine ni se eliberau documentele, v-am spus, maxim 3 zile. Dacă au termene, să meargă cu solicitările direct către ONRC, prin poștă sau prin mail.

Platforma generează și lipsă de sens

Noua platformă nu generează doar întârzieri ci și lipsă de sens. Spre exemplu, la secțiunea date personale în loc de “nume”, apare “număr”. Dacă accesați secțiunea “furnizare informații”, introduceți CUI-ul firmei și apăsați butonul ”actiuni”, apare o căsuță ”Bacșiș”, iar din acel moment platforma se blochează.

Gabriel Neguriță, consilier juridic: Încercarea de a contacta pe reprezentanții Registrului Comerțului am făcut-o în prima prima săptămână când am constatat disfuncționalitățile, dincolo de expresiile care erau cuprinse în conținutul programului, care nu aș avea niciun sens. Atunci am încercat să contactăm. Evident că toate liniile sunt blocate.

Directoarea generală a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, Valentina Burdescu, a fost chemată săptămâna trecută la Palatul Victoria pentru a da explicații premierului cu privire la aceste probleme. Potrivit surselor Euronews, ea ar fi promis că, până la sfârșitul lunii septembrie, platforma va fi complet funcțională.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE