Probabil v-ați entuziasmat de multe ori când ați văzut un obiect personalizat cu Hello Kitty. Însă uneori, între simpatic și kitch poate fi o linie foarte fină. O expoziție din Londra aduce în prim plan personajele adorabile ale copilăriei care au generat industrii de miliarde.
Cea mai îndrăgită pisică din Japonia, Hello Kitty, este vedeta expoziției de la Londra. Pisica albă cu fundă roz împlinește 50 de ani. A fost creată de Shintaro Tsuji, fondatorul companiei Sanrio, specializată în vânzarea de cadouri personalizate. Hello Kitty a fost imprimată prima dată pe o geantă și, cu timpul, a devenit o industrie de 80 de miliarde de dolari.
Cliff Lauson, organizatorul expoziției: ”Ce este uimitor la un lucru drăguț este că are această capacitate de a provoca un răspuns emoțional și poate genera o reacție în noi toți. Nu e neapărat ceva ce putem controla. Așadar, este alunecos, dar este foarte puternic.”
Expoziția are o mulțime de lucruri „drăguțe”, de la cărți poștale vintage cu îngeri, la păpușa Kewpie apărută în 1913, până la personaje mai moderne, precum extratereștrii E.T. sau bebelușul Yoda. Personajele animate au ajuns inclusiv pe haine sau încălțăminte.
Tabish Khan, critic de artă: ”Cred că „drăguțul” împarte oamenii în două tabere. Când vedeți ceva cu adevărat drăguț, cum ar fi pisoii în curcubee, unii oameni îi adoră, iar altora le provoacă o stare de vomă. Li se pare prea mult.”
Există inclusiv jocuri care te învață să imiți anime-ul tău preferat.
Sian Fan, artistă: ”Sunt foarte interesată de estetica drăguță, deoarece cred că are această putere înșelătoare. Pare ceva inocent la suprafață, dar de fapt îți dă un fel de putere și se scufundă în conștiința ta. Cred că este o abilitate foarte interesantă, unică a „drăguțului”.”
Expoziția, intituală „CUTE”, adică „drăguț” în engleză, este deschisă până pe 14 aprilie, în Londra.