Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Hotelul Intercontinental ar putea fi închis. Ce nereguli au fost găsite de inspectorii ANPC

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental în urma controalelor succesive care s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei.

„Nici după trei controale succesive ale ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, n.r.), Intercontinental nu a reuşit să remedieze neregulile. Concluzia - 100.000 lei amendă şi posibilitatea închiderii hotelului", se arată într-un comunicat al instituţiei transmis luni AGERPRES.

Șase amenzi pentru hotelul Intercontinental

În urma controlului din 19 mai, au fost aplicate 6 amenzi contravenționale în valoare totală de 50.000 lei și s-au dispus măsurile complementare de:

  • oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli;
  • oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a bucătăriei;
  • oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a 10 camere verificate și a centrului SPA;
  • propunerea sancțiunii complementare de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni.

Ce nereguli au găsit inspectorii ANPC

Abaterile de la legislație constatate de comisarii CPCMB au fost:

  • utilizarea unor produse din carne și pește fără elemente de identificare și caracterizare și dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora;
  • utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilității minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare);
  • folosirea, atât în blocul alimentar, cât și în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depășită;
  • existența unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spatii frigorifice, fără respectarea condițiilor de temperatură, conform legii;
  • utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum și a unor produse congelate, cu arsuri de congelare;
  • nerespectarea vecinătăților produselor alimentare, în spațiile frigorifice, precum și depozitarea băuturilor direct pe paviment;
  • existența unor condiții igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât și în centrul SPA;
  • lipsa de informații privind utilizarea electronicelor;
  • condiții deficitare de amenajare a spațiilor de cazare, care pot pune în pericol viața sau sănătatea consumatorilor: tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecția unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată;

A doua zi, un alt control

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte și, în urma constatării neremedierea deficientelor în totalitate (condițiile igienice și de amenajare deficitare din camere, precum și utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.

Ca atare, sancțiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost:

  • alte 4 amenzi contravenționale în valoare de 35.000 lei
  • menținerea măsurii de oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor pentru bucătărie, centrul SPA și 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camera (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere
  • precum și propunerea de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni.

A treia zi, al treilea control

Aceași situație s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor și găsind, în continuare:

  • materii prime expirate, în spațiul de depozitare al produselor alimentare;
  • preparate finite neetichetate;
  • materii prime congelate cu data limită de consum schimbată;
  • preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, desi bucătăria era oprită de la funcționare;
  • două camere oprite de la funcționare, ocupate.

Astfel, s-a mai dispus o amendă de 15 mii de lei, ajungându-se în total la o sancțiune de 100.000 de lei și sancțiunea complementară de închidere definitivă a hotelului.

Intercontinentalul, primul hotel de cinci stele din România

Intercontinentalul s-a bucurat de o lungă perioadă de glorie. Vreme de 30 de ani a fost cea mai înaltă clădire din Capitală, după Casa Scânteii, și primul hotel zgârie-nori din București.

De asemenea, Intercontinentalul a fost un martor tăcut al celor mai importante evenimente istorice din România ultimului secol precum Revoluția din 1989 și Mineriada din 1990. Acest lucru a făcut ca Interul să devină unul dintre cele mai ușor recunoscute hoteluri din lume.

Cei mai vechi dintre anagajați spun că, înainte de Revoluţie, oamenii îi rugau să îi lase să intre măcar pe hol „să vadă şi ei cum e la Inter”. Accesul nu le-a fost niciodată îngrădit.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE