K-pop este un fenomen global. Peste 34,9 milioane de copii fizice ale albumelor K-pop au fost vândute doar în prima jumătate a anului 2022.
Fanii genului muzical originar din Coreea de Sud, de asemenea, luptă pentru cauze de justiție socială. Când #whitelivesmatter a fost în trend pe Twitter după uciderea lui George Floyd, fanii K-pop au distribuit fancams pentru a bloca postările rasiste. Iar în iunie 2020, fanii au rezervat mii de bilete la un miting al lui Donald Trump pe care nu intenționau să le folosească niciodată, ceea ce a dus la apariția a mii de locuri goale și i-a împiedicat pe susținătorii acestuia să participe.
Fanii K-pop se implică și într-una dintre cele mai importante probleme de justiție socială ale timpului nostru: criza climatică.
Nurul Sarifah, un fan K-pop în vârstă de 23 de ani din Indonezia, a înființat Kpop4planet, o platformă pentru ca oamenii care se bucură de K-pop și de cultura coreeană să lupte împreună împotriva schimbărilor climatice.
Ce părere au fanii K-pop despre posibilitatea de a deveni activiști împotriva schimbărilor climatice
Mișcarea s-a dovedit a fi populară în rândul fandomului. Ceea ce a început ca un rol voluntar pentru Nurul s-a transformat în slujba ei cu normă întreagă.
Kpop4planet oferă fanilor care sunt preocupați de criza climatică o platformă pentru a acționa și a se susține reciproc.
Nurul și colegii ei și-au canalizat cea mai mare parte a energiei în șase campanii diferite pentru climă. Peste 33.000 de fani din 170 de țări au luat parte la acestea.
Cea mai de succes campanie a fost "No K-pop on a dead planet" (Fără K-pop pe o planetă moartă). Aceasta a cerut ca albumele K-pop să devină ecologice prin vânzarea de albume digitale în loc de albume fizice, prin reducerea la minimum a ambalajelor și prin încurajarea spectacolelor cu emisii reduse de carbon.
Campania "Fără K-pop pe o planetă moartă" a dus, de asemenea, la discuții între Kpop4planet, guvernul coreean și industria de divertisment cu privire la implementarea unor practici mai durabile.