Japonia își îndeamnă tinerii să închine mai des un pahar de Sake și a lansat o campanie inedită pentru a reînvia tradiția acestei licori tradiționale. Asta după ce în pandemie consumul de băuturi alcoolice a scăzut dramatic, iar statul nu a mai avut încasări la buget.
Datele recente arată că reprezentanții noii generații beau cu 25% mai puțin decât părinții lor. Cum veniturile din impozitul pe Sake, pe vinul de prune și pe alte băuturi au scăzut, a fost lansată acum o campanie susținută de guvern pentru a-i determina pe tineri să ajute la reînvierea culturii băuturii din Japonia.
Site-ul web al campaniei spune că îmbătrânirea populației este principalul motiv din spatele scăderii pieței alcoolului. Banca Mondială estimează că aproape o treime din populația Japoniei are peste 65 de ani, adică cea mai mare rată din lume. În plus, nu doar viitorul Sake-ului reprezintă un risc pentru economie - există și îngrijorări legate de varietatea locurilor de muncă și de capacitatea de îngrijire a persoanelor în vârstă.