Președintele portughez Marcelo Rebelo de Sousa, alături de parlamentari, personal guvernamental și forțele de securitate, se numără printre clienții companiei aeriene de stat TAP ale căror date au fost furate de hacker.
Răspunsul inițial al companiei
Operatorul aerian principal a declarat inițial că hackerii au furat o parte din datele personale ale clienților lor și le-au publicat pe dark web, deși compania aeriană de stat a spus că toate detaliile de plată păreau în siguranță, potrivit Euronews.
Într-o scrisoare adresată clienților, TAP a susținut că, în urma atacului cibernetic din august, hackerii ai obținut de pe serverele sale numele oamenilor, naționalitatea, adresele de e-mail și de domiciliu, contactele telefonice și numerele de pasageri frecvenți.
„Nu există indicii că datele de plată au fost recuperate din sistemele TAP”, a precizat compania aeriană.
Presa locală estimeză 1,5 milioane de clienți afectați
De asemenea, TAP a afirmat că a luat măsuri imediate de limitare pentru a-și menține sistemele în funcțiune și pentru a proteja alte date.
Compania nu a dezvăluit numărul de clienți afectați, pe care presa locală îl estimează la aproximativ 1,5 milioane. Armata a fost, de asemenea, vizată.
TAP a îndemnat clienții să fie atenți la contactele necunoscute care solicită informații personale și le-a spus să nu dea click pe linkurile și atașamentele din e-mailurile suspecte. De asemenea, a recomandat schimbarea parolelor cu unele mai puternice și a precizat că se va abține de la orice alt contact cu clienții individuali în legătură cu această problemă pentru a evita confuzia.
Directorul general al TAP, Christine Ourmieres-Widener, a declarat reporterilor că linia aeriană este „foarte serioasă în ceea ce privește datele clienților” și a spus că incidentul a fost supărător.