Limitarea numărului de opriri de croazieră din capitala olandeză și eventuala relocare a terminalului său principal fac parte dintr-o abordare activă a combaterii turismului excesiv, potrivit Skift.
Amsterdam intenționează să reducă numărul de nave care se pot opri la principalul său terminal portuar în următorii ani, a declarat miercuri administrația municipală.
- Începând din 2026, numărul croazierelor maritime care se pot opri la Terminalul pentru pasageri Amsterdam va fi stabilit la 100, față de 190 în prezent. Într-un deceniu, navele de croazieră nu vor mai putea opri la terminalul principal.
- Până în 2035, terminalul principal pentru opririle navelor de croazieră va fi în afara orașului.
- Până în 2027, toate navele de croazieră vor fi obligate să utilizeze alimentarea de la țărm. Acest lucru înseamnă că navele vor trebui să își obțină energia electrică de la țărm în timp ce sunt ancorate în port, reducând utilizarea motoarelor diesel de la bord - un factor care contribuie la emisiile de carbon.
"Prin limitarea croazierelor pe mare, prin obligativitatea alimentării de la țărm și prin obiectivul ca terminalul de croaziere să se mute din locația sa actuală în 2035, consiliul pune în aplicare în mod responsabil propunerea de a opri croazierele pe mare", a declarat Hester van Buren, consilier municipal.
În plus față de poluare, se știe că industria croazierelor contribuie la supraaglomerare. În Veneția, guvernul a limitat numărul de nave de croazieră în portul său industrial și construiește un terminal mai mic în afara centrului orașului, a declarat Simone Venturini, viceprimar pentru turism.
Limitarea numărului de croaziere este cea mai recentă politică adoptată de Amsterdam pentru a combate turismul excesiv. În aprilie, orașul a interzis construcția de noi hoteluri. La începutul acestui an, a lansat o nouă campanie de descurajare a turiștilor petrecăreți să viziteze Cartierul Roșu al orașului.