Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Care a fost prima mașină a lui Ion Țiriac. ”În comunism era ieșit din comun să ai o mașină complet nouă”

Ion Țiriac a rememorat pentru Euronews România momentul în care și-a cumpărat prima mașină și modul în care era perceput acest lucru în comunism. Cu o avere de două miliarde de dolari, fostul mare jucător de tenis are o colecție impresionantă de mașini.

Ion Țiriac este o figură marcantă a lumii tenisului. În 1970, a câștigat alături de Ilie Năstase turneul Roland Garros, precum și alte 40 de titluri. În plus, cei doi au câștigat împreună și alte turnee importante din circuit. A făcut parte din echipa de Cupa Davis a României între 1969 și 1978, jucând trei finale împotriva Statelor Unite. Iar pentru toate performanțele sale, a fost distins cu titlul de Maestru Emerit în sport.

Ion Țiriac a fost primul român care a intrat pe lista Forbes a miliardarilor lumii. Averea sa este estimată în 2023 la două miliarde de dolari.

În interviul acordat în exclusivitate pentru rețeaua Euronews, Ion Țiriac a povestit despre momentul în care și-a cumpărat prima mașină.

”Pasiunea pentru mașini a început în urmă cu aproape 65 de ani. Eram un student foarte tânăr și nu mă întreba cum. Nu-mi pot explica azi că mi-am cumpărat o Skoda Octavia, în anul 1960.

Când eram tânăr student, în perioada comunistă, era ieșit din comun să ai o mașină complet nouă, în condițiile în care rectorul de la Universitate avea o Pobeda veche de 20 de ani care scoate fum pe toate părțile și de cele mai multe ori, stătea în garaj”, a declarat Ion Țiriac, la Euronews România.

Ion Țiriac are o colecție de aproape 400 de mașini. ”Mașinile vechi m-au impresionat mult mai mult decât cele noi”

Ion Țiriac conduce o companie cu afaceri în domeniul imobiliar, auto, servicii financiare și multe altele. Și deține o colecție de mașini și motociclete care cuprinde peste 350 de modele, dintre care multe aparțin unor personalități precum Sir Elton John, Ducesa de Kent sau personalități istorice.

”Legătura dintre om, motor și vehicule există când s-au inventat în anii 1800. Din acest motiv, încet-încet, de-a lungul timpului, când am avut posibilitatea economic, am început nu să colecționez, ci să cumpăr mașini vechi

Pentru că mașinile vechi m-au impresionat mult mai mult decât cele noi. Între timp, am ajuns astăzi la aproape 400 de mașini, cu o colecție care este vizitată de mii și mii de oameni.

Și îmi place foarte mult, îmi place nu atât să o arăt, cât să avem acel program special pentru copii, mii de copii pe săptămână. Avem un program pentru copii. Luăm sute de copii de la școală cu autobuzele noastre. Îl aducem la colecție pentru două-trei ore și apoi îi aducem înapoi”, a mai spus Ion Țiriac.

Pasiunea pentru mașini este o poveste de dragoste sau o investiție?

”Nu, nu am fost suficient de inteligent, în primul rând și, în al doilea rând, nu am avut suficient timp.

Ar fi putut fi o afacere uriașă, deoarece, în special la mașinile vintage, valoarea lor a crescut de aproape 100 de ori în ultimii 50 de ani. O mulțime de colecționari au făcut asta ca afacere.

Nu, eu am făcut-o pentru că îmi place. Și nu mi-am cumpărat niciodată o mașină, gândindu-mă că o iau cu 10 dolari azi și mâine o pot vinde cu 50 de dolari”, a explicat Ion Țiriac.

Ion Țiriac are o echipă specializată în restaurări de mașini

”Nu, am cumpărat-o pentru că îmi plăcea mașina. Mi s-a părut că arăta frumos și chiar că s-o folosesc.

De cele mai multe ori, nu am putut-o folosi deoarece necesita atâtea reparații și recondiționări și multe altele că devenea un coșmar. Am 30 de oameni care lucrează și refac mașini zi și noapte.

Pentru a merge cu mașina din 1935 la Peeble Beach (un concurs de eleganță auto) e nevoie de ani și ani de muncă”, a povestit Ion Țiriac.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE