Cota de piață a Tesla în Europa a continuat să se reducă în februarie, arată datele publicate marți, vânzările producătorului american de vehicule electrice (EV) au scăzut pentru a doua lună consecutiv, în pofida creșterii per ansamblu a înmatriculărilor EV pe continent, transmite Reuters.
Pe fondul intensificării concurenței și înaintea lansării noului SUV Model Y, vânzările companiei conduse de Elon Musk au scăzut în ritm anual cu 42,6% în perioada ianuarie - februarie în Europa, arată datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În februarie, Tesla a avut 1,8% din cota de piață totală și 10,3% din piața vehiculelor electrice pe baterii (BEV), în scădere de la 2,8% și, respectiv, 21,6% în perioada similară din 2024. Compania a vândut aproape 17.000 de mașini în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția, comparativ cu peste 28.000 în februarie 2024.
Per ansamblu, vânzările de vehicule electrice pe baterii pe acele piețe au crescut în ritm anual cu 26,1% în februarie, deși vânzările totale de vehicule au scăzut cu 3,1%, conform ACEA.
În timp ce înmatriculărilor totale de vehicule în UE au scăzut cu 3,4% în februarie, vânzările de vehicule electrice pe baterii au urcat cu 23,7%, iar cele de vehicule hibride (HEV) au crescut cu 19%.
Vehiculele electrificate, fie vehicule electrice pe baterii, vehicule hibride sau hibride plug-in (PHEV) vândute în blocul comunitar au fost responsabile pentru 58,4% din toate înmatriculările de automobile în februarie, față de un nivel de 48,2% în urmă cu un an.
„2025 a început într-adevăr promițător pentru piața vehiculelor electrice din Europa”, a afirmat Chris Heron, secretar general al E-Mobility Europa.
Volkswagen și Renault, în rândul celor mai bine vândute mărci din Europa
În rândul celor mai bine vândute mărci din Europa, vânzările Volkswagen și Renault au crescut cu 4% și, respectiv, 10,8% în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb European în februarie, în timp ce livrările Stellantis au scăzut cu 16,2%.
Intrarea lui Musk în politica din SUA și sprijinirea mișcărilor de extremă dreapta din Europa au dus la demonstrații în fața magazinelor Tesla în Statele Unite și cereri de boicot în alte zone.
De asemenea, evoluția Tesla este afectată de îmbătrânirea gamei de vehicule, compania confruntându-se cu un test în următoarele luni, în condițiile în care pregătește în Europa lansarea unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y, cea mai bine vândută mașină în regiunea scandinavă în ultimii doi ani.
Dar analiștii sunt sceptici că Tesla își va recâștiga poziția de lider.