Iubitorii de ciclism știu cât de eliberator poate fi să mergi pe o pistă de biciclete, admirând farmecul unui oraș și, pe măsură ce guvernele din întreaga lume încearcă să reducă emisiile de carbon, tot mai multe orașe încurajează oamenii să aleagă bicicleta, potrivit Euronews Next.
Dar care sunt cele mai prietenoase orașe pentru bicicliști? Ele sunt în mare parte în Europa, conform Indicelui Global al Bicicliștilor.
Compania Luko a analizat 90 de orașe din întreaga lume și le-a clasat pe baza a șase indicatori principali, printre care procentul de utilizatori de biciclete, condițiile meteorologice, criminalitatea, siguranța și infrastructura.
Rezultatele finale sunt prezentate pe o scară de la 0 la 100, unde cu cât scorul este mai mare, cu atât orașul este mai prietenos cu bicicliștii.
Orașele europene se află în fruntea listei, în principal datorită pistelor de biciclete de calitate și condițiilor meteorologice.
Niciun oraș din Statele Unite nu a ajuns în primele 10, dar unele s-au aflat printre cele 90 de pe listă: San Francisco (pe locul 39), Portland (41), Seattle (50), Washington DC ( 53), Los Angeles (57), Boston (61 ), New York (67), Chicago (71) și Detroit (72).
Topul celor mai prietenoase orașe pentru bicicliști
10. Hanovra, Germania (scorul de 46.7)
Hanovra are parcuri splendide, așa că ce modalitate mai bună de a le vizita decât cu bicicleta? Hanovra a ajuns pe primul loc în clasamentul din acest an datorită infrastructurii sale de calitate și evenimentelor care promovează ciclismul, inclusiv „zile fără mașină”.
9. Bremen, Germania (scorul de 47.81)
Bremen este un alt oraș popular pentru iubitorii de biciclete din Germania, cu un teren foarte plat și piste de biciclete care străbat orașul și îl conectează cu alte orașe din apropiere. Bremen este, de asemenea, primul oraș german care găzduiește o întreagă „zonă pentru biciclete” în districtul Neustadt, un cartier cu o limită de viteză de 30 km/h, unde bicicletele au prioritate.
8. Berna, Elveţia (scorul de 48.76)
Potrivit indicelui, capitala elvețiană a investit foarte mult în infrastructura de ciclism, are scoruri deosebit de mari la bike sharing și organizează în mod regulat „zile fără mașină”. Orașul are, de asemenea, o rată a mortalității foarte scăzută în rândul bicicliștilor.
7. Hangzhou, China (52.55)
Iată o apariție neașteptată în top 10: orașul chinez Hangzhou, singurul oraș non-european din primul nivel al clasamentului. Are scoruri mai mari decât majoritatea rivalilor când vine vorba de bike sharing.
6. Malmo, Suedia (scorul de 55.88)
Orașul suedez Malmö are o rată de mortalitate deosebit de scăzută în rândul bicicliștilor, datorită infrastructurii de calitate și evenimentelor regulate care promovează mersul cu bicicleta.
5. Amsterdam, Olanda (scorul de 60.24)
Poate v-ați așteptat ca această capitală să ajungă în fruntea acestui clasament, dar scorul său de siguranță ar putea fi ceea ce o împiedică: 1.000 de accidente la 100.000 de bicicliști.
4. Copenhaga, Danemarca (scorul de 60.46)
Orașul este sigur pentru biciclete datorită ratei scăzute de furt și a „zilelor fără mașină”. Orașul investește foarte mult în infrastructura de ciclism, iar majoritatea locuitorilor care merg pe bicicletă continuă să facă acest lucru pe parcursul iernii daneze lungi și grele.
3. Anvers, Belgia (60.51)
Orașul-port belgian nu are un punctaj mare, dar evenimentele de tip „zile fără mașină” l-au făcut incontestabil de prietenos cu bicicliștii.
2. Munster, Germania (65.93)
Orașul german are o rată scăzută de decese în rândul bicicliștilor, chiar dacă mai mult de 39% dintre locuitori folosesc bicicletele zilnic. Munster găzduiește, de asemenea, în mod regulat, evenimente care promovează ciclismul.
1. Utrecht, Olanda (77.84)
În fruntea clasamentului din acest an se află orașul olandez Utrecht. Orașul se mândrește cu scoruri mari pentru infrastructura sa de ciclism și condițiile meteorologice, iar mai mult de jumătate din populația sa (51%) folosește bicicleta în viața de zi cu zi.