Suma astronomică de zece miliarde de dolari va fi cheltuită pentru renovarea unuia dintre cele mai vechi și mai mari terminale de autobuze din lume.
Construcția este un simbol, dar și un memento sordid al trecutului orașului New York. Înainte de pandemie, terminalul era tranzitat săptămânal de 250 de mii de pasageri.
Vechime de 72 de ani
Cu o istorie de 72 de ani, terminalul de autobuz din New York va fi îmbunătățit prin construcția unei pasarele acoperite cu verdeață, la care vor fi adăugate parcări și săli noi de așteptare. Viitorul terminal va face conexiunea cu 12 linii de metrou și cinci linii de autobuz.
Rick Cotton, director executiv al Autorității Portuare New York: „Terminalul a fost construit acum 72 de ani. Vă reamintesc că acum 72 de ani, în 1950, televiziunea color încă nu exista. Terminalul se va adapta pentru creșterea numărului de pasageri. A fost conceput să găzduiască flota de autobuze electrice și infrastructura necesară pentru încărcarea lor. Terminalul va utiliza inteligența artificială și sisteme de ultimă generație pentru managemenul flotei de autobuze, ceea ce va duce la debarcarea pasagerilor mult mai eficientă și mai rapidă.”
Pasagerii aprobă proiectul
Inițial, planul publicat acum doi ani de autoritatea portuară newyorkeză prevedea intervenții minime, dar publicul a criticat proiectul pentru că nu se adresa cu adevărat nevoilor comunității. Acum, pasagerii par să aprobe macheta noului terminal.
„Cred că este bine, atâta timp cât nu cresc prețurile pentru folosirea terminalului sau a autobuzelor”, spune Cynthia, o rezidentă a cartierului Bronx.
„E ok. Singurul lucru pe care l-aș schimba sunt rampele, pentru că avem bagaje și este destul de dificil să le urci pe scări”, este de părere Katia Camarillo, pasageră a terminalului.
De-a lungul anilor, terminalul a fost un simbol al forței și al îndrăznelii proverbiale a newyorkezilor, dar și platou ad-hoc de filmare pentru pelicule și seriale care au plonjat în lumea subterană a interlopilor și a dependenților de droguri.