Accidentul aviatic din Japonia, care a avut loc pe 2 ianuarie, continuă să fie investigat în amănunt. Investigatorii care studiază toate probele de pe aeroportul din Tokyo se îndreaptă spre o primă ipoteză privind cauza accidentului.
Prima ipoteză în cazul coliziunii a două avioane pe un aeroport din Japonia
Departamentul de Poliție Metropolitană din Tokyo, citat de agențiile Kyodo și Nikkei Asia, ia în calcul "neglijența umană", ca o cauză destul de probabilă a tragediei. Avionul De Havilland Dash-8, care aparținea Gărzii de Coastă și care era folosit în operațiunile de după cutremurul de pe 1 ianuarie, nu ar fi eliberat pista pentru ca aeronava Airbus A350 să poată ateriza. Astfel, a avut loc coliziunea.
Însă cercetările continuă nu doar la fața locului. O echipă specială este detașată pe aeroportul din Tokyo și, printre alte verificări, audiază mai multe persoane. În Japonia au ajuns și câțiva specialiști din Franța, acolo unde a fost construită aeronava Airbus, dar și unii din Marea Britanie, acolo unde s-au fabricat motoareleRolls-Royce.
Varianta erorii umane este susținută și de un fost pilot japonez, Hiroyuki Kobayashi.
"Există o mare posibilitate să fi fost o eroare umană. În general, un singur avion are permisiunea de a intra pe pistă, iar atunci, chiar dacă a fost acordată permisiunea de aterizare (n.r.: pentru avionul Airbus A350), aeronava de la Garda de Coastă a Japoniei încă se afla pe pistă", a spus Hiroyuki Kobayashi, citat de Reuters.
Permisiunea despre care vorbește pilotul i-a fost acordată aeronavei Airbus la ora locală 17:45, după ce, cu două minute mai devreme, primise permisiunea să continue apropierea de pistă. Coliziunea a avut loc la ora 17:47.
Toate cele 379 de persoane din avionul Airbus A375 au reușit să se salveze, în timp ce în avionul Gărzii de coastă și-au pierdut viața cinci dintre cele șase persoane.