Pericol de poluare extinsă în Marea Neagră. Două petroliere ale Federației Ruse, care transportau peste opt mii de tone de păcură, au fost puternic avariate din cauza furtunii și a valurilor mari. Potrivit presei ruse, în zonă s-a creat o pată mare de produse petroliere.
Imagini cu navele avariate au fost publicate pe mai multe canale de Telegram.
Două petroliere ale Rusiei au fost puternic avariate de furtună, în Marea Neagră
Incidentul a avut loc în strâmtoarea Kerci, de lângă peninsula Crimeea, care face legătura între Marea Neagră și Marea Azov. Unul dintre petroliere a fost rupt în două și s-a scufundat parțial. Al doilea are fisuri mari și există pericolul să se scufunde.
Autoritățile ruse au organizat o operațiune de salvare în zonă și au precizat că au trimis „peste 50 de persoane şi echipamente, inclusiv elicoptere Mi-8 şi remorchere de salvare”. Nu este exclusă însă posibilitatea ca unii membri ai echipajului să fi murit.
Jurnaliștii ruși scriu că ar fi vorba de două nave hibrid, care au fost transformate în tancuri petroliere prin sudarea a două ambarcațiuni. Valurile mari au rupt „improvizația” în locul unde exista sudura.
- Nava care s-a rupt în două se numește „Volgoneft 212”, este construită în 1969, are 136 de metri și avea 15 persoane la bord.
- Cea de-a doua se numește „Volgoneft 239”, este construită în 1973, are 132 de metri și avea 14 persoane la bord.
Ambele au o capacitate de aproximativ 4.200 de tone de produse petroliere.
Waves have washed over 2 Russian oil tankers in the Kerch Strait. They are sinking.
— Evgen Istrebin 🇺🇦 (@evgen1232007) December 15, 2024
Russia is a threat to all of Europe with its old tankers carrying oil and oil products! A catastrophe could happen at any moment! pic.twitter.com/7ULFt6Jo4G
În urmă cu o lună, Parlamentul European a adoptat o rezoluție prin care cere măsuri împotriva Rusiei, care a creat o flotă-fantomă formată din nave vechi, devenite transpoartoare de petrol prin Marea Neagră și Marea Baltică, ocolind sancțiunile europene. Navele nu sunt înregistrate oficial și circulă cu sistemele de locație deconectate, pentru a evita detectarea radar. De multe ori, petrolul este transferat, pe Mare, dintr-o navă în alta.
Riscul de accidente, în aceste condiții, este enorm, spun specialiștii. Rusia a cheltuit aproape nouă miliarde de euro pentru a-și crea flota-fantomă. Navele transportă, în principal, petrol rusesc către India, China și Turcia. Comerțul cu țiței și gaze este principala sursă de venit ce-i permite Kremlinului să finanțeze războiul împotriva Ucrainei.