Un brand ucrainean de îmbrăcăminte pentru bărbați a ales drept simbol pentru cea mai recentă colecție a sa chipul greu încercat al lui Masi Nayyem. Avocat, activist de mediu, dar și soldat care și-a apărat țara invadată.
Acesta a fost rănit pe front, în regiunea Donbas și și-a pierdut un ochi.
Masi este "recunoscător" pentru invitația venită din partea brandului ucrainean de îmbrăcăminte. "Îmi place foarte mult cum reacționează copiii la absența unui ochi. Ei vin cu sinceritate și spun: Uite, e un pirat", a mai scris Masi pe pagina sa de Facebook.
Campania își dorește să atragă atenția asupra ororilor din câmpul de luptă, dar și a felului în care războiul a schimbat percepția asupra consumerismului în general.
“Prin această colecție vrem să arătăm prin ce trece Ucraina, ce trăiesc bărbații din țara noastră în prezent și, cel mai important, ce schimbări au loc în moda masculină ucraineană”, au comunicat reprezentanții brandului.
Povestea lui Masi are rădăcini și mai adânci în zbuciumul Ucrainei din ultimul deceniu. Avocatul este fratele jurnalistului cu origini afgane Mustafa Nayyem. Laureat al premiului “Ion Rațiu” pentru democrație, Mustafa a comentat pe Facebook refuzul conducerii țării de a semna Acordul de asociere a Ucrainei la Uniunea Europeană, în 2013. Revoltat, a îndemnat lumea să se strângă în Piața Independenței – celebra Maidan. Protestele care au urmat au grăbit căderea președintelui Ianukovici și au dus la așezarea Ucrainei pe un drum al democrației și libertății. Asta, până în februarie acest an.