Rușii anunță că au detectat noi scurgeri de păcură din unul dintre cele două petroliere care au naufragiat pe 15 decembrie în Mare Neagră, în zona strâmtorii Kerci. O pată imensă se întinde pe o suprafaţă de circa 2.800 de metri pătraţi, a fost îngrădită de autoritățile ruse cu bariere flotante și care va fi eliminată cu absorbanţi biologici. Cinci nave speciale au fost trimise la fața locului.
O nouă scurgere de păcură în Marea Neagră, provenită din accidentul de pe 15 decembrie
Scurgerea provine din petrolierul Volgoneft-239, după cum precizează autoritățile din Krasnodar, care au publicat și niște clipuri video.
New major Russian fuel oil leak into the Black Sea occurred today from the grounded tanker Volgoneft-239 in the Krasnodar region.
— Kvist (@kvistp) January 10, 2025
These corrupt old Russian shadow tankers must be stopped, before it happens again and again..... pic.twitter.com/hO6DQqIw5e
Petrolierele Volgoneft-239 s-a rupt în două, iar Volgoneft-212 a suferit avarii mari din cauza unei furtuni puternice, de pe 15 decembrie. Ambarcațiunile transportau împreună în jur de 9.200 de tone de păcură, din care în jur de 2.400 de tone s-au scurs în Marea Neagră şi au contaminat și ţărmul din regiunea Kranodar și coastele peninsulei ucrainene Crimeea. În acel naufragiu a murit o persoană şi 26 au fost salvate.
Operațiunile continuă de atunci, pentru a stabiliza situația și pentru a curăța apa, mai ales după ce o mulțime de delfini, pești și păsări au murit, din cauza contaminării.
La momentul incidentului, jurnaliștii ruși scriau că ar fi vorba de două nave hibrid, care au fost transformate în tancuri petroliere prin sudarea a două ambarcațiuni. Valurile mari ar fi rupt improvizația în locul unde exista sudura.
- Nava Volgoneft 212 este construită în 1969, are 136 de metri și avea 15 persoane la bord.
- Volgoneft 239 este construită în 1973, avea 132 de metri și 14 persoane la bord.
În urmă cu două luni, Parlamentul European a adoptat o rezoluție prin care cere măsuri împotriva Rusiei, care a creat o flotă-fantomă formată din nave vechi, devenite transpoartoare de petrol prin Marea Neagră și Marea Baltică, pentru a ocoli sancțiunile europene. Navele nu sunt înregistrate oficial și circulă cu sistemele de locație deconectate, pentru a evita detectarea radar. De multe ori, petrolul este transferat, pe Mare, dintr-o navă în alta.