De mai bine de 14 ani, Universitatea Transilvania din Brașov are o echipă de curse care participă la competiții internaționale de top. BlueStreamline este prima echipă de Formula Student din România, iar tinerii au lansat un nou monopost.
Pentru ce concursuri internaționale se pregătesc tinerii
Echipa BlueStreamline, a început pregătirile pentru două competiții de mare anvergură, una în Croaţia şi o alta în Spania. Acestea se vor desfășura în perioada 20 august – 5 septembrie, cu un nou monopost, al 13-lea, făcut de studenții Universității Transilvania, în ultimii 14 ani.
În Croația, competiția internațională va avea loc pe circuitul de Karting Staza Movi Marof, iar competiția din Spania se va desfășura pe circuitul Parcmotor Castellolí.
„Este un proiect foarte complex care implică foarte mult efort, atât intelectual cât și fizic și emotional, pentru că, de multe ori, lucrurile nu merg așa cum ne-am dori noi. Prototipurile sunt expuse la mici defecte, în prima fază de testare, după care reușim pe parcursul lunilor de vară, când studenții sunt în vacanță, reușim să facem mașinile astea fiabile și să ne batem cu cele mai mari forțe dintre universitățile europene”, spune Mihai Comșiț – coordonatorul echipei BlueStreamline.
Mircea Niculce are 22 de ani și este student în cadrul Universității Transilvania. De mic copil a fost pasionat de cursele de Formula 1. Înainte de a intra în echipa de la Brașov, el a participat la competiții de Formula 24, cu mașini electrice. Acum, visul său este să urce pe podium în cadrul competițiilor internaționale Formula Student.
„Anul acesta ne dorim o performanță la fel ca cea de anul trecut, poate chiar mai bună. Mașina este alta, provocarea este alta. Pilotajul este cumva o parte bonus a acestui concurs, dar partea de pilotaj vine și se învață la pistă și totul ține de exercițiu”, spune Mircea Niculce – pilot al echipei BlueStreamline.
17 tineri au muncit zi și noapte pentru a proiecta și monta acest monopost. Timpul de proiectare și de realizare a monopostului este de aproximativ nouă luni. Totul este realizat de ei și vorbim aici de design, caroserie, motor, șasiu și electronică.
„Varianta de anul acesta cuprinde cam tot ce am lucrat de-a lungul anilor, e vorba de un motor Honda de motocicletă, la care am modificat cam toate anexele motorului pentru a-l face pretabil pentru competiții de tip Formula Student”, a spus Andrei Câmpean – lider department motor.
În ultimii trei ani, echipa de curse a reușit să avanseze 109 poziții în World Ranking, clasându-se pe poziţia 295 din cele 700 de Universităţi listate la nivel mondial.
An de an, începând cu 2009, echipa a reușit cu succes să proiecteze și să manufactureze câte un monopost de primă clasă cu care a concurat pe bine cunoscutele circuite de Formula 1: Circuitul Silverstone (Marea Britanie), Circuitul Catalunya (Spania) dar și pe circuite importante Karting.