Campaniile de rechemare în service, efectuate de constructorii auto, au devenit o obișnuință în ultimii ani. Ford a anunțat, pe 6 iunie, că a emis o nouă rechemare în service a 125.000 de vehicule în SUA, din cauza unor defecțiuni care pot provoca incendiu.
Statistic, Ford conduce acest clasament în Statele Unite ale Americii, cu 67 de campanii de rechemare în service doar în anul 2022, iar asta înseamnă 8.636.265 de unități, conform Forbes.
Pe poziția secundă se află Volkswagen, cu 45 de rechemări, la mare distanță, dacă avem în vedere că este vorba despre 1.040.885 de autovehicule. Pe locul al treilea se situează grupul Fiat-Chrysler/Stellantis, cu 38 de rechemări în 2022 (3.041.885 autovehicule).
Surprinzător, pe locul al patrulea se află Mercedes, cu 33 de rechemări în SUA, în 2022 (969.993 de unități). Însă surpriza continuă și în țările din UE, în ceea ce privește rechemările constructorului Mercedes.
Mercedes, cele mai multe rechemări în service. Dacia e pe locul 33
Mercedes a avut 39 de campanii de rechemare în service, în 2022, în țările membre ale Uniunii Europene, cu 24 de modele pe listă, conform indexului EU Rapex, citat de Car-recalls. Chiar dacă cifrele sunt mai mici decât în anii trecuți, rămâne totuși surprinzător faptul că un constructor premium, precum Mercedes, are aceste probleme și că este lider în acest clasament.
Au existat și cazuri în care constructori precum Alfa Romeo sau Subaru, care erau "clienți" obișnuiți, nu au mai raportat nicio rechemare în service în 2022.
După Mercedes, pe locul secund se află Peugeot, cu 15 rechemări, iar pe 3 este Volkswagen, cu 14, la egalitate cu Toyota. Ford, care e lider la rechemări în SUA, se află pe 7 în UE, cu 10 campanii de rechemare.
Riscul de incendiu, principala problemă a rechemărilor în service
Cele mai multe probleme care au fost rezolvate prin aceste rechemări în service se referă la riscul de incendiu, 144. A doua problemă a rechemărilor o reprezintă riscul de producere a accidentelor, din cauza diverselor piese sau a montării lor.
Cu toate că e o companie axată pe automobile low-cost, Dacia nu s-a remarcat prin probleme majore, în ciuda plângerii penale făcute zilele trecute împotriva grupului Renault, de care aparține și Dacia. Mai exact, motorul 1,2 TCe, de origine Renault, care se află și pe modele Dacia și Nissan, ar avea probleme de aprindere și de consum exagerat de ulei. Însă, per total, Dacia ocupă un loc foarte bun în acest clasament, 33, în timp ce Renault se află pe 19.
Potrivit legilor în vigoare, un constructor auto este obligat să raporteze aceste rechemări doar dacă siguranța, sănătatea sau mediul sunt puse în pericol sau dacă există riscuri. Însă diversele defecte funcționale sau cele care țin de durata de viață a mașinii nu fac obiectul rechemărilor în service.
- În 2022, în țările din Uniunea Europeană au avut loc 207 rechemări, care au implicat 207 modele aparținând a 37 de mărci.