Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Dacia contestă descalificarea lui Sebastien Loeb din Dakar, după accident: „Mașina e sigură”

După ce s-a răsturnat cu Dacia Sandrider, în etapa a treia a raliului Dakar, Sebastien Loeb a reparat pe loc avariile, împreună cu copilotul Fabian Lurquin, a continuat cursa și chiar a reușit să termine etapa. Numai că Federația Internațională de Automobilism a decis să nu-i mai permită să continue în etapele rămase, pe motiv că mașina nu mai era sigură, iar comisarii de cursă au anunțat echipajul că este descalificat.

Reprezentanții Dacia au făcut apel și spun că nu au avut nici timp suficient să demonstreze că mașina este sigură, dar insistă că ea este cu adevărat sigură, în ciuda deciziei FIA.

Dacia contestă descalificarea lui Sebastien Loeb din Dakar, după accident

Conform regulamentului, după depunerea apelului, Dacia are la dispoziție 96 de ore pentru a pregăti dosarul. Problema este că instanța care judecă procesul (Curtea Internațională de Apel a FIA) se va pronunța prea târziu, în câteva săptămâni. Astfel, nimic nu mai poate fi schimbat în ceea ce privește rezultatele sau continuarea participării în concurs.

Cei de la Dacia au spus că au făcut verificări ale structurii caroseriei, pe partea de de siguranţă şi au concluzionat că o secţiune a structurii, chiar dacă este deformată, nu face parte integrantă din rezistenţa structurii. Astfel, asta nu afectează siguranţa maşinii.

„Roll-bar-ul de pe partea lui Fabian era deformat. Vreau să spun deformat, nu crăpat. Acesta este motivul pentru care FIA a decis că mașina nu mai era sigură. Nu am avut suficient timp să ne apărăm punctul de vedere, pentru că au plecat din cortul nostru la ora 19:30, iar noi am fost convocați la 20:45, ceea ce nu ne-a dat ocazia să ne facem socotelile. Astfel, credem că trebuie să ne apărăm punctul de vedere și să susținem faptul că, potrivit calculelor noastre, mașina pare să fie încă sigură.

Noi nu așteptăm nimic mai mult decât să putem să vorbim, astfel încât asta să nu se mai întâmple și să ni se dea ocazia, în calitate de producător al șasiului și de oameni responsabili, să spunem că mașina noastră este sigură. Noi nu ne vom dezamăgi niciodată echipajele, noi vrem doar să explicăm. Știm că acest demers al nostru nu va avea niciun efect pe plan sportiv, din păcate. Acest apel poate avea un impact asupra viitorului, în modul în care tratăm aceste probleme de siguranță foarte sensibile, ale căror consecințe sunt teribile pentru o echipă atunci când este stopată", a spus șefa echipei Dacia, Tiphanie Isnard, potrivit publicației L'Equipe.

Membrii echipajului au fost extrem de dezamăgiți și au luat și ei poziție.

„Pe de o parte, FIA are reguli foarte ferme, care sunt aceleași pentru toate probele și care spun că, imediat ce ceva s-a mișcat și a fost deformat pe roll-bar, nu mai poți concura. Pe de altă parte, dacă suntem obiectivi, știm că mașina noastră este mereu sigură. Deci ne-ar plăcea să concurăm în continuare.

Facem asta de 50 de ani și nu am fost uciși cu toții în accidentul care a urmat. Asfel, eu cred că FIA ar trebui să se pună puțin în mișcare pentru a evita acest tip de situație, care nu este cea mai echitabilă. Le înțeleg poziția, există o linie și ei o aplică, dar poate pentru disciplina noastră, care este diferită de circuit, am putea schimba această linie”, a spus Fabian Lurquin.

În etapa a treia, la kilometrul al 12-lea, pe o porțiune de viteză, Loeb a pierdut controlul mașinii și s-a răsturnat prin dunele de nisip din Arabia Saudită. Nici Loeb și nici copilotul său nu au fost răniți. Ei au încheiat etapa a treia pe locul 16 la general.

Pilotul Dacia, Sebastien Loeb, deține recordul de nouă titluri mondiale în Campionatul Mondial de raliuri, și toate au fost consecutive.

  • Pe lângă Sebastien Loeb și Fabian Lurquin, Dacia mai are două echipaje: unul format din Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger și altul format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno.

În cadrul etapei a patra, de miercuri, echipajul Dacia format din Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulager a pierdut mult timp din cauza unei probleme la roata stânga spate, întâmpinată la kilometrul 97. Apoi la kilometrul 118, echipajul a fost nevoit să se oprească din nou din cauza unei probleme la suspensie. În proba de miercuri, care a fost una maraton, regulamentul nu permite vreunui pilot să beneficieze de asistență tehnică din partea echipei.

Doar al treilea echipaj Dacia, format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno, s-a oprit să-i ajute. Astfel, echipajul lui Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulager a căzut de pe podiumul clasamentului general, iar Cristina Gutierrez și Pablo Moreno au terminat proba pe locul 12. La general, Dacia a căzut pe locul 8.

Lider este în continuare Henk Lategan, cu un avans de 6 minute și 54 de secunde în fața lui Al Rajhi.

  • Dacia Sandrider este echipată cu un motor V6 biturbo de 3,0 litri, și o putere de 360 CP și un cuplu de 539 Nm, potrivit Dacia. Sandrider are tracțiune integrală și o cutie de viteze secvențială cu 6 trepte. Dacia participă în categoria T1+, iar prototipul Sandrider utilizează combustibil sintetic furnizat de Aramco.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE