Prototipuri ale celui mai rapid tren de mare viteză din lume, CR450, cu o viteză de testare de până la 450 km/h și o viteză operațională de 400 km/h, sunt în prezent supuse testelor pe inelul feroviar din Beijing pentru viitoare servicii comerciale, transmite joi agenția Xinhua.
Noile trenuri și-au făcut debutul în Beijing la 30 decembrie 2024. Acestea sunt semnificativ mai rapide comparativ cu trenurile de mare viteză CR400 Fuxing, în prezent operaționale, care funcționează la o viteză de 350 km/h.
Wang Feng, vicepreședinte al producătorului trenurilor, CRRC Corporation Limited, a subliniat că CR450 reprezintă un salt complet în teoria, tehnologia, echipamentele, standardele și managementul operațional al trenurilor de mare viteză, a relatat joi Science and Technology Daily.
Pentru a atinge viteza operațională fără precedent de 400 km/h, inginerii au îmbunătățit capacitatea de tracțiune, performanța dinamică și sistemele pantograf, a explicat Wang.
Potrivit lui Wang, trenul utilizează un sistem de tracțiune cu magnet permanent răcit cu apă, un boghiu de înaltă stabilitate de nouă generație și inovații multi-sistem pentru a susține funcționarea la mare viteză.
Siguranța este sporită de tehnologia de control al frânării de urgență multi-nivel și de peste 4.000 de senzori de monitorizare la bord. De asemenea, trenurile dispun de un sistem de identificare a situațiilor de urgență de pe calea ferată, a spus el.
În plus, un design aerodinamic reduce semnificativ rezistența aerului, în timp ce noile tehnologii și materiale ușoare reduc greutatea trenului cu 10% și scad rezistența la rulare cu 22%, a precizat Wang.
În ceea ce privește reducerea zgomotului, șapte tehnologii inovatoare, inclusiv materiale fonoabsorbante și forme aerodinamice optimizate, scad zgomotul din cabină cu 2 decibeli, oferind pasagerilor o călătorie mai silențioasă și mai lină, a adăugat reprezentantul producătorului.