Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

De ce a plecat din SRI George Tuță, candidatul Alianței PSD-PNL la Primăria Sectorului 1. ”Nicio clipă nu regret”

George Tuță, candidatul Alianței PSD-PNL la Primăria Sectorului 1, a afirmat că nu regretă ”nicio clipă” că a lucrat în Serviciul Român de Informații (SRI), unde a fost consilier al directorului Eduard Hellvig. În direct la Euronews România, liberalul a afirmat că a deținut o funcție administrativă, motiv pentru care a trebuit să devină ofițer.

Invitat în emisiunea ”Vocile care contează” de la Euronews România, George Tuță a fost întrebat despre perioada dintre anii 2016 și 2018, când a fost ofițer al UM0102 din SRI.

”Am lucrat cu Edward Hellvig și în Parlamentul României și la Ministerul Dezvoltării când a fost ministrul Dezvoltării și în Parlamentul European. Am lucrat inclusiv în PNL când dumnealui era secretar general, iar eu eram secretar general adjunct.

În momentul în care a primit propunerea de a deveni directorul SRI, mi-a propus să am același rol de consilier, un rol administrativ. Categoric, acceptând această ofertă, a trebuit să devin ofițer.

Nu sunt un ofițer de informații, dacă la asta vă gândiți”, a declarat George Tuță, la Euronews România.

A fost consilier al lui Eduard Hellvig, director al SRI, care are rang de ministru. De asemenea, Tuță a vorbit despre motivul plecării din Serviciul Român de Informații.

”Am plecat din SRI. Motivul este personal. S-a născut al doilea copil și am vrut să fiu aproape de familie. Nicio clipă nu regret că am fost alături în SRI de domnul Hellvig, nici că am plecat din SRI”, a mai spus candidatul Alianței PSD-PNL la Primăria Sectorului 1.

George Tuță susține că nu a făcut parte din personalul operativ al SRI

”Am avut un rol administrativ, nu am avut o muncă, așa cum e ea cunoscută operativă.

Respect oamenii din SRI. Este o instituție extrem de recunoscută la nivelul comunității de intelligence din lume. Chiar la NATO are o imagine foarte bună și asta o vedem prin rapoartele publice”, a mai spus George Tuță.

De ce ar vota românii un fost ofițer SRI?

Cred că românii votează nu în funcție de cariera omului respectiv, ci de lucrurile pe care le-a lăsat în urmă, de lucrurile pe care le-a făcut. Mi-a făcut să fac lucruri care să reziste”, a mai spus el.

Cum vrea să rezolve George Tuță problema accesului în cartierul Greenfield din Sectorul 1

”Există o singură cale de acces. Trebuie să lucreze în primul rând în zona a accesului. Am discutat cu cei de la CNAIR, cei care administrează și Centura Capitalei și DN1, pentru că acel conflict de trafic care este pentru cei din cartierul respectiv către zona Bucureștiului e o pierdere de vreme uriașă. Este gata proiectul, mai urmează un singur aviz și eu sper să se implementeze cât mai repede.

Iluminat mai puternic în intersecțiile aglomerate din Sectorul 1

”Astăzi sau mâine colegii mei din Consiliul Local depun o inițiativă prin care soluția suprailuminării intersecților aglomerate și a trecerilor de pietoni să fie aplicată în Sectorul 1. Ea se aplică în Sectorul 6, la Ciprian Ciucu, și-a dovedit rezultatele și atunci nu are rost să reinventăm roata și să preluăm aceste soluții

Nu cred că trebuie să facem o preocupare din a astfalta asfaltul. Acolo unde nu își are rostul o asemenea supraînălțare, de ce să o construim?”, a mai spus George Tuță.

Parcări la demisol și locuri de joacă deasupra, modelul din Copenhaga pe care Tuță l-ar vrea în Sectorul 1

”Vorbeam de parcarea de demisol. Demisolul este un etaj, iar deasupra acestui demisol să folosești spațiul acela pentru un loc de joacă sau un spațiu recreativ.

Astăzi ai locuri de joacă în jurul blocurilor care ocupă o suprafață. Dacă înalți aceste locuri de joacă și la demisol construiești locuri de parcare, ai parcări suplimentare.

Depinde de tipul de jocuri pe care le ai acolo, de tipul de destinație. Am văzut în Copenhaga o astfel de soluție, dar care cred că este utilă pentru a profita de tot spațiul pe care-l avem. Oamenii au nevoie de parcări rezidențiale și eu mă voi lupta în acest mandat să construiesc parcări rezidențiale, ca oamenii să fie încurajați să-și lase mașina acasă, în siguranță și să folosească mijlocul de transport în comun”, a mai precizat Tuță.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE