UEFA pregătește turneul de fotbal feminin Euro 2022, făcându-și cunoscute cele trei mascote ale ediției pe mult îndrăgitul joc on-line Roblox.
Scopul campaniei UEFA este de a încuraja copiii și generațiile tinere să aprecieze fotbalul și să se joace mai mult.
„Turneul de fotbal feminin UEFA Euro 2022 promite să fie un turneu care va bate toate recordurile. Are potențialul de a inspira milioane de fete și de băieți să joace fotbal, așa că este important pentru noi să aducem turneul pe platformele și în mediile pe care copiii le frecventează”, spune directorul de marketing al UEFA, Guy-Laurent Epstein.
De ce Roblox?
Roblox este unul dintre cele mai populare jocuri la nivel global pentru copii, care în ultimul trimestru al anului 2021 (în pandemie) a adunat în medie până la 49,5 milioane de utilizatori activi zilnici, iar jucătorii au petrecut 10,8 miliarde de ore pe platformă. Roblox este considerat un metaverse, unde utilizatorii pot crea avataruri, lumi virtuale și jocuri proprii pentru care pot câștiga bani.
Pe Roblox copiii pot participa în competiții directe, alături de cele trei mascote, Kai, Robyn și Ashley și pot câștiga medalii și trofee în jocul lor favorit.
Campanie și pe YouTube
Campania de “edu-tainment” a UEFA va fi dublată și de partea educativă de pe Youtube, unde vor fi integrate unele dintre cele mai cunoscute jucătoare de fotbal din Europa, jucătoarea anului 2021 - Alexia Putellas (Barcelona & Spania), câștigătoarea UEFA Euro 2017 - Vivianne Miedema.
„Vrem să ne asigurăm că oameni de pretutindeni au oportunitatea de a juca fotbal”, a spus Alexia Putellas.
Turneul de fotbal pentru femei UEFA Euro 2022 își desfășoară cea de-a 13-a ediție între 6-31 iulie, la Londra. Competiția aduce în prim-plan echipe din 16 țări ale Europei. Campania UEFA susține unul dintre obiectivele principale ale strategiei „Time for Action” – dublarea numărului de fete din lumea fotbalului, până în 2024.
UEFA nu este singura organizație din lumea sportului care se alătură Metaversului. Nike a lansat anul trecut, de asemenea, pe Roblox - spațiul digital „NIKELAND”, care le permite jucătorilor să-și îmbrace avatarul cu produse speciale Nike și îi îndeamnă să facă mișcare și-n viața reală.
Heineken a folosit ideea de Metaverse în martie 2022, pentru a lansa reclama la „prima bere virtuală”.