Măsurile fiscale au fost intens comentate și mai ales contestate în mediul online. Pe Facebook, numeroși antreprenori au reacționat, reclamând faptul că afacerilor lor sunt în pericol.
Cei mai mulți dintre cei care au comentat, au dezbătut și au reclamat probleme sunt oameni care au businessuri relativ mici, cu doi-trei angajați, cu afaceri de familie sau cu prieteni care le sunt asociați. Cu toții își fac griji pentru ceea ce li s-ar putea întâmpla în viitor.
Unii dintre ei au chiar și planuri de plecat în Estonia, în Cipru și în alte țări în care să le fie mai bine din punctul acesta de vedere al afacerilor.
Măsurile fiscale, comentate și contestate în mediul online. Ce spun antreprenorii
Iată câteva dintre aceste reacții și ce au spus câțiva dintre antreprenorii români, dar și oameni care lucrează în ONG-uri.
Irina Mateescu, care are un business în domeniul marketing-ului, spune ironic: „Abia aștept să merg pe pierdere. Cred că începând din luna august o să merg pe pierdere accelerată”, reclamând faptul că, în opinia ei, orice microîntreprindere care e cât de cât un business face 300.000 lei lejer în primele luni ale anului, făcând referire la câteva dintre măsurile fiscale pregătite și puse în discuție, de fapt, de Guvern, zilele acestea.
Cristian Florea, vlogger: „Uite-așa se vor închide businessurile mici, prin legi decise de oameni la care vin banii foarte ușor”.
El explică felul în care acest lucru s-ar putea întâmpla și la ce riscuri sunt supuse business-uri de mici dimensiuni.
Alexandra Timar, președinta unui ONG din România, reclamă faptul că: „Dacă acest proiect de lege trece, noi, ca ONG, o să fim nevoiți să ne înjumătățim numărul de copii și bătrâni ajutați în campaniile noastre”.
Ea reclamă în textul pe care l-a scris pe pagina ei de Facebook faptul că activitatea ONG-ului la care ea lucrează, la care este președinte, este pusă în pericol de toate aceste măsuri fiscale.
Adi Hădean spune, în mod plastic, despre măsurile fiscale: „Statul român nu știe să țină vaca vie, o vrea și mâncată, și în grajd, da’ să mai dea și lapte”.
Dragoș Stanca, antreprenor în domeniul digital și expert în media, atrage atenția asupra unui mod de a comunica al Guvernului și – în general – al autorităților din România.
Atunci când vine vorba despre măsuri fiscale, el spune, într-o postare pe Facebook: „Ce vedeți acum în spațiul public referitor la reforma taxelor este o tehnică de comunicare care se numește trial baloon. Pe românește, se testează apele”.
Dragoș Stanca îi încurajează pe oameni să își exprime opiniile în acest context pentru că, în principiu, așa ne putem gândi că arată dezbaterea publică pe aceste măsuri fiscale.
Mai în glumă, mai în serios, sunt foarte mulți mici antreprenori care se gândesc inclusiv să își mute businessurile pe care le au în alte țări.
„Estonia, Malta sau Cipru? Ce ponturi aveți pentru noile măsuri fiscale?”.