Crin Antonescu și Victor Ponta sunt candidații cu cele mai mari resurse financiare, puse la dispoziție de proprii susținători. La polul opus, lidera USR, Elena Lasconi a rămas fără finanțarea de la propriul partid. George Simion a declarat că are la dispoziție 5 milioane de lei, dar n-a cheltuit nimic deocamdată.
Din suma de aproximativ 20 de milioane de lei strânsă de partidele de coaliție pentru a susține candidatura a lui Crin Antonescu, în prima săptămână de campanie prezidențială, au fost cheltuite puțin peste 7 milioane de lei, iar grosul acestei sume și plata ei a fost suportată de către Partidul Social Democrat, care a onorat facturi de 6,5 milioane de lei. Partea leului în aceste contracte a luat-o o serie de companii considerate firme de casă ale Partidului Social Democrat. Vorbesc aici de Vertigo Events și Modern Art Design, dar este interesant că și o firmă înființată de controversatul om de afaceri Sebastian Ghiță și care, în momentul de față, este încă în sfera de influență a acestuia, prin diverși interpuși, a prins un contract cu Partidul Social Democrat în valoare de 265.000 lei.
Și nu este singura sursă de venit pentru Sebastian Ghiță din banii cheltuiți în această campanie electorală, pentru că și candidatul independent Victor Ponta, care beneficiază de susținerea lui Sebastian Ghiță, a plătit către televiziunea controlată de acesta în jur de 1.000.000 lei pentru promovare TV și online, iar alte 2,4 milioane de lei au fost cheltuite de Victor Ponta către o televiziune locală, TV Buzău, controlată de fostul jurnalist Felix Rache și apropiatul acestuia, Antonel Mocanu, două personaje care i-au făcut anul trecut campanie contra-cost și fostului candidat la alegerile prezidențiale, Mircea Geoană.
În cazul unui alt candidat independent, Nicușor Dan, acesta a preferat să cheltuiască 2 milioane de lei din totalul de 3 milioane strânse sub formă de împrumuturi către o companie cu care a mai lucrat și la alegerile locale, pentru a i se face campanie, mai ales în domeniul online.
În timp ce dacă ne uităm pe datele AEP, observăm că actualul președinte al USR, Elena Lasconi, era abandonată de ceva vreme de propriul partid, înainte de oficializarea retragerii sprijinului politic pentru dânsa în această campanie electorală, pentru că în prima săptămână de campanie au fost declarate cheltuieli de doar 120.000 lei, bani din subvenții, care au fost cheltuiți pentru publicitate electorală online și este de așteptat să nu mai vedem astfel de sume în perioada următoare pe numerele Elenei Lasconi, pentru că partidul i-a blocat orice acces la finanțele acestei formațiuni și nu va avea bani pentru a-și susține această campanie prezidențială, până în data de 3 mai.