Guvernul din Japonia a lansat un concurs național de idei pentru a-i încuraja pe tineri să consume mai mult alcool. Niponii vor astfel să stimuleze economia, în condițiile în care încasările fiscale au scăzut pe fondul pandemiei.
Generația tânără din Japonia consumă mai puțin alcool decât părinții lor, un obicei care a afectat și încasările de taxe pentru băuturi precum sake, adică vin de orez. Din acest motiv, Agenția națională de taxe din Japonia (NTA) a demarat campania ”Sake Viva” prin care le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să vină cu propuneri pentru a revitaliza vânzările de băuturi alcoolice.
Niponii au observat că stilul de viață al tinerilor s-a schimbat în timpul pandemiei, iar, prin această campanie, vor să schimbe această tendință, conform The Guardian.
Prin campania desfășurată până pe 9 septembrie, japonezii vor ”produse noi” și modalități de a promova inclusiv consumul de băutură acasă. Participanții sunt încurajați să găsească tehnici de vânzare cu ajutorul metaverse-ului, arată publicația japoneză JiJi.com.
Potrivit datelor NTA, consumul de alcool din Japonia a scăzut în medie de la 100 de litri de persoană în 1995 la 75 de litri în 2020. Diminuarea vânzării de băuturi alcoolice a afectat inclusiv bugetul Japoniei care a înregistrat un deficit de 48 de miliarde de yeni (aproape 350 de miliarde de euro).
De asemenea, încasările la buget provenite din taxele pe alcool au scăzut de-a lungul anilor. În 2020 , s-au ridicat la doar 1,7%, comparativ cu 5% la nivelul anului 1980. Este cel mai mare declin în materie de taxarea alcoolului în ultimii 31 de ani, arată publicația Japan Times.
Japonia se confruntă și cu o scădere a consumului de bere, volumul vânzărilor scăzând cu 20%, la mai puțin de 1,8 miliarde de litri.
Ministerul japonez al Sănătății și-a exprimat speranța ca prin această campanie să le reamintească oamenilor să nu uite să bea doar "cantitatea potrivită de alcool".