S-au epuizat deja biletele pentru primele curse către Turcia și Grecia cu plecare de pe Aeroportul Internațional Brașov, deși mai este aproximativ o lună până la inaugurare. Acesta va fi primul aeroport civil construit de la zero și deschis în România după mai bine de 50 de ani. Recent, Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni a emis deja codul aeroportului, iar acum se fac ultimele pregătiri și angajări.
Bărbat: ”Este foarte bine pentru noi, mai ales când este vorba de alte țări îndepărtate, ne scutește mult traseul. De oboseală, de condus.”
Ziua porților deschise va avea loc pe 10 și 11 iunie, iar pe data de 15 iunie va avea loc și un zbor inaugural cu oficialități.
Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov: ”Ne dorim să închiriem o aeronavă care să zboare fie de pe Otopeni, fie de pe Băneasa, pentru a ajunge la Aeroportul Brașov pe data de 15 iunie. Va fi practic un zbor inaugural prin care dorim să aducem foarte mulți oaspeți.”
Deschiderea aeroportului este așteptată cu mare interes
Alexandru Anghel, directorul Aeroportului Brașov: ”În perioada aceasta derulăm mai multe concursuri pentru angajarea personalului specific pentru Aeroport. Chiar astăzi avem proba practică pentru cei care țin de serviciul de intervenție la urgențe, pentru securitatea aeroportuară.”
De pe Aeroportul Brașov sunt deja programate curse charter, dar și de linie, operate de către două companii low-cost. Principalele destinații sunt Bruxelles, Londra, Munchen, Nuernberg și Barcelona, iar prețul biletelor începe de la 69 de Euro de persoană. O vacanță de șapte nopți cu plecare de pe Aeroportul Brașov pornește de la 450 de euro de persoană, all-inclusive, către principalele destinații din Turcia și Grecia.
Deschiderea Aeroportului Brașov este așteptată cu mare interes și de mediul de afaceri din regiune, care a solicitat companiilor aeriene suplimentarea unor curse pentru anumite destinații.
Cristian Macedonschi, președinte Asociația Smart City Brașov: ”Din păcate Budapesta și Milano au fost scoase ca să bage noi frecvențe către Munchen și Nuernberg pentru că cererea companiilor germane a fost atât de mare încât nu reușeau să acopere cu o singură frecvență.”
Aeroportul Internațional Brașov este primul aeroport civil construit de la zero în România în ultimii 50 de ani.