Un avion Antonov AN-2 la bordul căruia se aflau pilotul și copilotul, a fost implicat, vineri, într-un incident aviatic, pe un câmp de lângă municipiul Buzău. Aparatul de zbor s-a dat peste cap chiar înainte de aterizare. Din fericire, nu au existat victime.
Aeronava tip AN-2 implicată într-un incident a capotat în timpul rulajului pe aerodrom, după aterizare
Aeronava AN-2 implicată vineri dimineaţă într-un incident a capotat în timpul rulajului pe aerodrom, după aterizare, a anunţat Aeroclubul României.
La bordul avionului se afla un echipaj format din doi piloţi, care nu au suferit răni în urma incidentului.
"Astăzi, în jurul orei 10,00, o aeronavă AN-2 din dotarea Aeroclubului României a capotat în timpul rulajului după aterizarea pe aerodromul din Judeţul Buzău. La bordul acesteia se afla echipajul format din doi piloţi ce nu au suferit răniri. O comisie a AIAS - Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, precum şi o comisie internă a Aeroclubului României efectuează investigaţia evenimentului şi vor emite rapoarte la finalul verificărilor", a transmis prin intermediul unui comunicat de presă Aeroclubul României.
Avionul este produs în Polonia şi executa misiuni de lansare a unor paraşutişti civili.
"Aeronava desfăşura operaţiuni de zbor conform obiectului de activitate autorizat al Aeroclubului României, este asigurată Casco şi are toate lucrările de întreţinere tehnică efectuate conform programului de întreţinere aprobat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Piloţii deţineau toate documentele de zbor corespunzătoare misiunii. Aeronava implicată în eveniment este produsă în 1986 în Polonia, având o resursă de 5.100 de ore zbor consumate din totalul de 7.400 disponibile. Aeroclubul României deţine 5 astfel de aeronave", a precizat sursa citată.
Aeronava aparţine Aeroclubului României şi, potrivit informaţiilor oferite de oficialii instituției, o problemă la avion a apărut în momentul în care pilotul a încercat să aterizeze pe câmp, la scurt timp după ce a lansat mai mulți parașutiști.
În cele din urmă, aterizarea s-a efectuat fără ca pilotul sau copilotul să fie răniți, avionul răsturnându-se. Niciuna dintre cele două persoane din avion nu au avut nevoie de îngrijiri medicale.
"O aeronavă care aparţine Aeroclubului României a fost implicată într-un incident în dimineaţa aceasta, nu s-a prăbuşit, incidentul s-a petrecut la aterizare. La bord se afla echipajul format din pilot şi copilot, amândoi sunt bine, nu sunt răniţi, nu au avut nevoie de îngrijiri medicale. Se desfăşoară o investigaţie pe care o desfăşoară Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, când o să avem informaţii, vor fi publicate", a declarat, pentru Agerpres, director în cadrul Aeroclubului României, Dan Chiriac.
Anchetă la fața locului
Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile a declanșat o anchetă la fața locului, aparatul urmând să fie dezasamblat în următoarele ore. Potrivit unor martori, puțin înainte de ora 12:00, la aterizare, aeronava a frânat brusc și ulterior s-a răsturnat.
AN-2 a fost proiectat de biroul de proiectare Antonov din Uniunea Sovietică și a fost utilizat pe scară largă pentru o varietate de misiuni, inclusiv agricultură, transport de marfă și pasageri, parașutism și alte operațiuni speciale.
Antonov AN-2 este construit din materiale tradiționale, cum ar fi aluminiu pentru structura sa și pânză întinsă peste aripi și fuselajul din spate, ceea ce este tipic pentru aeronavele din acea perioadă.
Potrivit piloților care zboara pe acest tip de aeronavă, AN-2 are caracteristici unice de zbor datorită aripilor sale mari și capacității de a zbura la viteze foarte mici. Acest lucru poate fi avantajos în anumite situații, dar necesită abilități speciale de pilotaj pentru a gestiona corect decolările, aterizările și zborul la viteze reduse.