Nevăzătorii și persoanele cu deficiențe de vedere se pot descurca mai ușor dacă vor să apeleze la serviciile poștale. În sediile centrale ale Poștei Române a fost pus în funcțiune un sistem de ghidare care detectează persoanele ce au nevoie de ajutor, chiar cu 50 de metri înainte de a ajunge la intrarea în oficiul poștal. Apoi le oferă îndrumare audio, fie pentru a se descurca independent, fie pentru a fi preluat de un angajat.
George se confruntă cu deficiențe de vedere și are nevoie în permanență de însoțitor, pentru a se deplasa. El s-a declarat încântat, după ce a probat aplicația Step Hear.
Ninel Deliu, persoană cu deficiențe de vedere: ”Aplicația este foarte bună. Noi nevăzătorii mai avem nevoie să trimitem scrisori în format braille sau chiar și în format normal. Cei care mai au resturi de vedere. Mai primim și ca asociație pachete de la București cu revista Litera noastră în format braille și alte corespondențe cu Bucureștiul, cu Asociația Nevăzătorilor din România de la București.”
Pentru ca aplicația pentru nevăzători să funcționeze, telefonul trebuie să aibă Bluetooth-ul activat.
Denisa Tutun, reprezentant Poșta Română Craiova: ”Pe lângă nevăzători sunt și probleme locomotorii pe care le întâmpină clienții noștri. Cu ajutorul acestei tehnologii aceștia pot solicita din partea salariaților noștri asistență. În momentul, în care este acționat butonul acesta, salariații noștri de la ghișeu sunt anunțați printr-un mesaj acustic, cât și visual că la ușa de acces a oficiului nostru se află o persoană care are nevoie să fie preluată și îndrumată către ghișeul care va oferi serviciile poștale de care are nevoie beneficiarul nostru.”
Aplicația audio Step Hear pentru nevăzători și pentru persoanele cu deficiențe este deja în funcțiune, dar poate fi îmbunătățită în baza recomandărilor venite de la beneficiari.
Carmen Dumitrescu, nevazator: ”Dacă dumneavoastră doriți să reconfigurăm ghidajul, considerați că pașii din cadrul ghidajului nu se potrivesc cu Realitatea, atunci putem să intervenim și mesajele acelea înregistrate pot suferi modificări astfel încât să fie cât mai exact reperul pe care îl primiți prin aceste mesaje.”
La nivel național sunt 90.000 de persoane nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere. Până acum, sistemul Step Hear a fost implementat în 47 de oficii poștale din țară.