Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

HORECA cere suspendarea sistemului de garanție-returnare. Din 80.000 de retaileri, doar 30.000 s-au înscris până la capăt

Sistemul garanție returnare dă rateu după rateu, iar printre cei mai nemulțumiți sunt reprezentanții Horeca. Saci care așteaptă cu săptămânile să fie ridicați și căi de acces blocate în restaurante.

Asta acuză proprietarii de restaurante și hoteluri. Compania Returo, care se ocupă de implementarea sistemului, promite îmbunătățiri.

Într-un restaurant mic din Capitală, patronul a construit un gard nou pentru a ascunde sacii SGR, însă tot nu e suficient. În trei zile aici se adună cel puțin patru saci cu sticle. Compania Returo nu a răsuns, însă, ultimelor trei solicitări de ridicare a recipientelor.

”Asta e calea de acces pe care a trebuit să o blocăm. Acces sau doamne ferește, evacuare. Asta era zona pe care am dedicat-o sacilor SGR. Am avut eveniment de 1 mai, a trebuit să punem un grill, mai avem doar doi, că atât au rămas, motiv pentru care ar trebui să-i tăbârcim. Și am blocat încă o cale de acces înspre etaj. Am rămas doar cu cea din față, pentru că a trebuit să-i depozităm undeva.”, a declarat Marius Tudosiei, proprietar restaurant.

Sacii Returo costă de 10 ori mai mult decât cei de gunoi menajer

Dacă pentru cei din industria Horeca, un sac de gunoi costă aproximativ 50 de bani, sacii de la Returo costă de aproape 10 ori mai mult.

Într-un răspuns oficial pentru Euronews România, compania Returo declară că a crescut numărul mașinilor care colectează zilnic sacii cu sticle, în funcție de nevoile Horeca. Compania explică și de sacii costă atât de mult.

Cu privire la costul sacilor de colectare pe care toți operatorii înregistrați în SGR trebuie să-i achiziționeze de la RetuRO, acesta nu cuprinde doar costul unitar al sacului, ci și costul de transport al acestora pentru comenzile efectuate. Mai mult, pentru optimizarea costurilor cu acești saci, am lansat o licitație pentru oferte din partea furnizorilor de astfel de materiale.

Reprezentanții Horeca au cerut chiar suspendarea sistemului din cauza problemelor întâmpinate.

”Când am zis suspendarea noi ne-am referit foarte clar, nu la modul în care a început el, ci să nu înceapă să se aplice acele amenzi. Hai să fie sistemul funcțional bine, să știm că vin și ridică, să știm că ajungem la concluzii clare vizavi de prețuri.

Să știm că toate lucrurile astea sunt bine puse la punct, să știm că cei de la Returo au o logistică necesară încât să vină să colecteze în timp. Și atunci da, în momentul acela da, să se pornească și amenzile”, a declarat Radu Tănase, reprezentant Organizația HORA.

Experții de mediu spun că odată ce vor intra toți retailerii în sistem, lucrurile ar putea să fie organizate mai bine.

Până în prezent, din 80.000 de magazine, restaurante, hoteluri și cafenele, doar aproximativ 30.000 s-au înscris până la capăt în sistemul garanție returnare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE