Uniunea Europeană pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule. Acordul provizoriu agreat de instituțiile europene prevede noi limite referitoare la emisiile autoturismelor, autobuzelor şi ale altor vehicule.
Pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Pentru a intra în vigoare Acordul trebuie să fie aprobat de instituțiile europene, lucru care s-ar putea întâmpla, cel mai devreme, în toamna anului următor.
Emisiile de gaze de eșapament rămân la nivelul Euro 6, însă se introduc limite pentru emisiile de particule ultrafine cauzate de uzura frânelor şi a anvelopelor. Și vehiculele electrice și cele pe hidrogen trebuie să se conformeze normelor.
Mai precis, acordul prevede înăsprirea modului de măsurare pentru particule. Va fi introdus nivelul PM10, în loc de nivelul PM23, cum este în prezent, ceea ce înseamnă că vor fi evaluate și particulele mult mai mici, ultrafine, care poluează aerul.
Limitele PM10 propuse pentru autoturisme și camionete electrice
Limitele PM10 propuse pentru autoturisme și camionete pur electrice și pe hidrogen sunt de 3mg/km, de 7mg/km pentru vehiculele cu motoare termice, inclusiv hibride, și de 11mg/km pentru vehiculele comerciale.
”Au rămas pentru autovehiculele usoare normele din Euro 6 si pentru autobuze si camioane s-au micsorat testele sunt cele din euro 6, ceea ce este un lucru foarte bun pentru ca atat administratia cat si industria sunt deja pregatite pentru noile tipuri, altfel ar fi trebuit sa investeasca si pentru testare.”, spune Marian-Jean Marinescu – vicepreședintele Comisiei pentru Mediu din Parlamentul European
Norma de poluare Euro 7 prevede și standarde de durabilitate pentru bateriile mașinilor electrice și hybrid. De exemplu, bateriile ar trebui să funcționeze optim în proporție de 80% după 5 ani de utilizare sau după 100 de mii km parcurși. Modificările vor însemna cheltuieli în plus pentru industria auto, iar acestea se vor simți și în prețul mașinilor.
Parlamentul și Consiliul Uniunii Europene vor adopta anul viitor regulamentul pentru Euro 7. Prevederile se vor aplica, însă, cel mai devreme abia după 2 ani și jumătate de la vot. Potrivit Comisiei Europene, poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an.