Producătorii auto japonezi Toyota, Honda și Suzuki investesc miliarde de dolari pentru a construi noi mașini și fabrici în India, pentru a transforma această țară într-un important centru de producție. Niponii își propun astfel să-și reconfigureze lanțurile de aprovizionare globale pentru a reduce dependența de China, relatează Reuters.
Toyota, cel mai mare producător de automobile din lume, și Suzuki, liderul pieței indiene cu o cotă de aproape 40%, au anunțat investiții în valoare totală de 11 miliarde de dolari pentru a-și consolida capacitățile de producție și export pe cea de-a treia piață auto din lume.
Săptămâna trecută, Honda a anunțat că va transforma India într-o bază de producție și export pentru unul dintre modelele sale de mașini electrice pe care vrea să le producă.
Costurile reduse și forța de muncă vastă din India au reprezentat de mult timp elemente pentru a atrage producătorii.
Cum vor producătorii niponi să se îndepărteze de China
În prezent, producătorii auto japonezi își intensifică operațiunile, îndepărtându-se de China, atât ca piață, cât și ca bază de producție, au declarat mai mulți directori din industrie, conform Reuters.
Un alt avantaj: India rămâne practic închisă pentru vehiculele electrice chinezești, astfel încât producătorii auto japonezi - cel puțin pentru moment - nu se vor confrunta cu concurența acerbă din partea BYD și a altor producători din această țară.
Analist: India este o alegere bună ca piață de înlocuire pentru China
O război brutal al prețurilor între producătorii chinezi de vehicule electrice a făcut dificilă obținerea de profit în China. În plus, producătorii auto chinezi se extind acum în străinătate și le fură cota de piață rivalilor japonezi din Asia de Sud-Est.
„India este o alegere bună ca piață de înlocuire pentru China”, a declarat Julie Boote, analist auto la Pelham Smithers Associates din Londra, făcând referire la marjele de profit scăzute din China.
„Deocamdată, japonezii consideră că este o piață mult mai bună, deoarece nu trebuie să se confrunte cu concurenții chinezi”, a spus ea.
Alte avantaje includ îmbunătățirea calității produselor fabricate în India și stimulentele oferite de guvernul prim-ministrului Narendra Modi, spun directorii executivi.
Toyota și Suzuki dețin fiecare o participație majoritară în unitățile lor din India. Honda deține 100% din afacerea sa de acolo.
Japonia investește masiv în piața din India
Investițiile directe anuale ale Japoniei în sectorul transporturilor din India, care include producătorii de automobile, au crescut de peste șapte ori între 2021 și 2024, ajungând la 294 miliarde de yeni (2 miliarde de dolari) anul trecut.
Pe măsură ce producătorii japonezi de automobile au accelerat investițiile în India, aceștia s-au distanțat de China: investițiile directe în sectorul transporturilor din China au înregistrat o scădere de 83% în aceeași perioadă, ajungând la 46 miliarde de yeni anul trecut.
Toyota colaborează cu furnizori japonezi și indieni pentru a reduce costurile și a extinde producția de componente hibride. India este una dintre piețele în care s-a înregistrat o ofertă redusă de piese hibride pe fondul creșterii cererii în acest an.
Compania și-a localizat oferta, a declarat un director executiv al unui important furnizor Toyota. „Nu mai este vorba de specificații globale, ci de specificații locale.”
Producătorul auto japonez intenționează să lanseze 15 modele noi și actualizate în India până la sfârșitul deceniului și să-și extindă rețeaua rurală, a raportat Reuters săptămâna trecută. Obiectivul său este să dețină 10% din piața autoturismelor până la sfârșitul deceniului, față de 8% în prezent.
„Piața indiană este extrem de importantă și va crește în viitor”, a declarat președintele Toyota, Koji Sato, reporterilor la Japan Mobility Show de săptămâna trecută, menționând că și mulți alți producători auto acordă atenție acestei piețe.
Anul trecut, Toyota a anunțat investiții de peste 3 miliarde de dolari pentru a-și extinde producția la fabrica existentă din sudul Indiei cu aproximativ 100.000 de vehicule pe an și pentru a construi o nouă fabrică în statul Maharashtra din vestul țării, care se preconizează că va începe producția înainte de 2030.
Se preconizează că acest lucru va duce capacitatea de producție a Toyota în India la peste un milion de vehicule.
În raportul trimestrial privind veniturile publicat miercuri, producătorul auto a menționat importanța crescândă a Indiei pentru profituri, mai ales în contextul în care activitatea din America de Nord a fost afectată de tarife.
Cum sprijină Guvernul indian producătorii japonezi
Creșterea economică a Indiei a înregistrat o medie de 8% în ultimii trei ani fiscali, o creștere pe care Guvernul condus de Narendra Modi vrea să o mențină prin atragerea mai multor producători străini. Acesta introduce stimulente pentru a-i determina să producă bunuri atât pentru piața internă, cât și pentru cea globală.
India a produs aproximativ 5 milioane de autoturisme în ultimul an fiscal, dintre care aproape 800.000 au fost exportate, iar restul vândute pe piața internă.
Vânzările interne au crescut cu aproximativ 2% față de anul trecut, în timp ce exporturile au crescut cu 15%.
Limitele impuse de Guvern asupra investițiilor chineze sunt, de fapt, o altă formă de ajutor, îngreunând intrarea pe piață a noilor producători auto chinezi și extinderea celor existenți, precum MG Motor și BYD, deținute de SAIC.
„Poziția protecționistă a Indiei față de țările vecine este o binecuvântare deghizată pentru producătorii japonezi de automobile. Din această cauză, ei văd o oportunitate de a-și extinde investițiile în India, sporindu-și competitivitatea în materie de costuri față de jucătorii interni.”, a declarat Gaurav Vangaal de la S&P Global Mobility.
Companiile locale Tata Motors și Mahindra & Mahindra și-au extins oferta cu SUV-uri, preluând cota de piață de la Suzuki. Înainte de pandemie, Suzuki deținea aproximativ 50% din piața autoturismelor.
Iar India nu este niciodată o piață ușoară. Producătorii auto străini, precum Ford și General Motors, s-au luptat pe această piață și, în cele din urmă, au decis să o părăsească.
Honda vrea să intre pe piața auto din India
Pentru Honda, India este cea mai mare piață pentru afacerea sa extrem de profitabilă cu vehicule cu două roți, iar acum intenționează să-și extindă afacerea cu vehicule cu patru roți, a declarat directorul executiv Toshihiro Mibe la salonul de mobilitate.
Honda a anunțat că cele trei piețe principale pe care se concentrează în ceea ce privește afacerea cu automobile sunt Statele Unite, urmate de India și Japonia.
Compania vrea să transforme India în baza de producție și export pentru una dintre mașinile sale electrice din „seria Zero”, un model urmând să fie exportat în Japonia și pe alte piețe asiatice începând din 2027.
Investiția de 8 miliarde de dolari a Suzuki în India are ca scop principal extinderea capacității locale de producție la 4 milioane de mașini pe an, de la aproximativ 2,5 milioane în prezent. Compania sa din India, Maruti Suzuki, este cel mai bine vândut producător de automobile și cel mai mare exportator de automobile din țară.
