Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Impactul asupra mediului și societății, inclus în strategia marilor companii

Sustenabilitatea nu mai este doar un trend. A devenit parte a strategiei marilor companii, la fel de importantă ca cea de dezvoltare pe orizontală a afacerii. Iar studiile de piață sunt barometrul privind impactul asupra societății și asupra mediului din întreaga lume.

Articol susținut de Philip Morris International

Philip Morris International, companie din industria tutunului, a venit cu o strategie bazată pe doi piloni principali: impactul social și de mediu al produselor fără fum și cel operațional, al dezvoltării afacerii în concordanță cu noile norme aplicate la nivel mondial privind sustenabilitatea.

Modelul a produs impact, spune directorul de Sustenabilitate din cadrul PMI, Miguel Coleta.

Miguel Coleta, director al departamentului Sustenabilitate din cadrul Philip Morris International: ”Pentru noi, este o oportunitate pentru inovare și crearea de valoare bazată pe scop. Deci, merge dincolo de reducerea factorilor externi nocivi. Este, în esență, o oportunitate de a transforma fundamental modelul nostru de afaceri.

De-a lungul anilor, am fost foarte atenți la alte tipuri de impact. Programul nostru privind schimbările climatice durează de peste un deceniu și ne descurcăm foarte bine de mulți ani.

Însă doar când am anunțat că suntem gata să lăsăm țigările în urmă și ne-am angajat să construim un viitor fără fum, când am început să vorbim despre sustenabilitate și să punem totul într-o strategie integrată, am avut un răspuns clar cu privire la impactul nostru major asupra societății.”

Sustenabilitatea a devenit piatra de temelie a strategiei de afaceri pentru următorii ani, în concordanță cu Pactul Verde. Iar performanța pe această componentă a devenit măsurabilă în cifrele raportate de companie.

Miguel Coleta, director al departamentului Sustenabilitate din cadrul Philip Morris International: ”Ținând cont de impactul social al produselor noastre, aveam 33 de milioane de utilizatori de produse fără fum la sfârșitul anului 2023. Aproape 37% din veniturile noastre nete provin din produsele fără fum, deci acest lucru este esențial.

Așa că am făcut progrese puternice în ceea ce privește înlocuirea țigărilor cu produse fără fum. Ne așteptăm ca până în 2030, acesta este noul nostru obiectiv, până în 2030, cel puțin 75% din veniturile noastre nete să provină din produsele fără fum.”

Din 2025 compania și-a propus să devină neutră din punct de vedere al amprentei de carbon, un plan cu 11 obiective, fiecare dintre ele având la bază strategia integrată de sustenabilitate.

Miguel Coleta, director al departamentului Sustenabilitate din cadrul Philip Morris International: ”Ne așteptăm să ne îndeplinim două ținte până în 2025, pentru a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2025.

De aceea am pus la punct o listă cu 11 obiective care acoperă ambițiile noastre atunci când vine vorba de înlocuirea țigărilor cu produse fără fum, dar și ambițiile noastre în ceea ce privește diversitatea și incluziunea în privința forței de muncă, ambițiile noastre în ceea ce privește combaterea schimbărilor climatice.”

Adică, o strategie care combină rezultate non-financiare cu cele financiare. Iar la final, conform ultimului raport publicat de companie, să reducă riscul defrișărilor pentru obținerea materiei prime și să optimizeze o cantitate cât mai mare de apă în zonele unde se cultivă tutunul.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE